Gå til innhold
Arkivverket

Finner ikke kirkebok fra Kvinesdal fra år 1815. Har lest sognehistorikk.

Lene Haugen
 Del

Recommended Posts

Hei! Jeg kan ikke finne kirkebok fra Kvinesdal i 1815. Da jeg leste om sognehistorikken på deres side fant jeg følgende: 

https://www.arkivverket.no/slektsgranskning/historikk-for-prestegjeld-og-sogn/prestegjeld-og-sogn-i-vest-agder:

"Feda

Daværende Kvinesdal prestegjeld ble delt ved reskr. 06.04.1753. Liknes og Feda sokn ble da til Nedre Kvinesdal prestegjeld. 15.03.1841 ble navnet endret til Kvinesdal prestegjeld.

Fødte og vigde 1710-1788: Se Liknes MINI A 1.
Fødte, konf., vigde, døde 1789-1815: Se Liknes MINI A 2.

Oversikt over kirkebøker:

Feda sokn"

Jeg er på jakt etter "Fødte, konf., vigde, døde 1789-1815: Se Liknes MINI A 2." Men har ikke klart å finne den.

Håper på svar!

Mvh Lene Haugen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lene Haugen skrev:

Hei! Jeg kan ikke finne kirkebok fra Kvinesdal i 1815. Da jeg leste om sognehistorikken på deres side fant jeg følgende: 

https://www.arkivverket.no/slektsgranskning/historikk-for-prestegjeld-og-sogn/prestegjeld-og-sogn-i-vest-agder:

"Feda

Frå same side:

Liknes (Kvinesdal)

Det gamle Kvinesdal prestegjeld ble delt ved reskr. 06.04.1753 i Øvre Kvinesdal prestegjeld (Hægebostad, Eiken og Fjotland) og Nedre Kvinesdal prestegjeld (Liknes og Feda). Fjotland ble 15.03.1841 overført fra Øvre Kvinesdal til Nedre Kvinesdal prestegjeld. Samtidig endret Nedre Kvinesdal navn til Kvinesdal prestegjeld. Fjotland ble eget prestegjeld i 1857 for ved kgl. res. 25.09.1970 igjen å bli underlagt Kvinesdal prestegjeld. Liknes sokn fikk i 1917 navnet Kvinesdal.

Oversikt over kirkebøker:

Liknes sokn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.