Gå til innhold
Arkivverket

Branntakster Oppegård før 1922

Dag Jarnøy
 Del

Recommended Posts

Jeg finner branntakster på Digitalarkivet fra 1922 og nyere for Oppegård i Akershus. Finnes det noe eldre protokoller bevart?

Kan det ligge under Nesodden eller noe annet? Jeg jobber med gårdsnummer 46 br.nr. 4 i Oppegård, (Villa) Sandviken vertshus ved gamle Mosseveien.

Kan det være noe Statsarkivet kan låne ut på lesesal på Sogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dag Jarnøy skrev:

Jeg finner branntakster på Digitalarkivet fra 1922 og nyere for Oppegård i Akershus. Finnes det noe eldre protokoller bevart?

Kan det ligge under Nesodden eller noe annet? Jeg jobber med gårdsnummer 46 br.nr. 4 i Oppegård, (Villa) Sandviken vertshus ved gamle Mosseveien.

Kan det være noe Statsarkivet kan låne ut på lesesal på Sogn?

Du skal i utgangspunktet kunne søke slik: https://media.digitalarkivet.no/db/browse?municipalities[]=0217&start_year=&end_year=&tags[]=84&text=

Men jeg ser da at vi har glemt å legge til Oppegård som kommune på Nesodden-branntakstprotokoller før 1922. Det skal jeg straks gjøre, så vil relevante branntakstprotokoller komme med i det overnevnte søket fra og med i morgen. I mellomtida kan du søke slik: https://media.digitalarkivet.no/db/browse?municipalities[]=0216&municipalities[]=0217&start_year=&end_year=&tags[]=84&text=

Det er en Oppegård-protokoll (L0001 i rekke I, ytterår 1922-1929) som ennå ikke er digitalisert, men det vil formodentlig bli digitalisert i løpet av kort tid. Digitaliseringen foregår hos Nasjonalbiblioteket i Mo i Rana, så protokollen er dessverre ikke tilgjengelig på lesesalen på Sognsvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.