Gå til innhold
Arkivverket

ETTERNAVN

Bente Janne Annie Istad
 Del

Recommended Posts

Jeg lurer på om der er et årstall/finnes en regel for evt. når man gikk over fra å hete f. eks. Jacobsdatter til å hete Jacobsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Bente Janne Annie Istad skrev:

Jeg lurer på om der er et årstall/finnes en regel for evt. når man gikk over fra å hete f. eks. Jacobsdatter til å hete Jacobsen?

12 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

Navneloven (1923) er viktig i denne sammenhengen, men i realiteten hadde det vært en glidende overgang over lang tid.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2019 den 14.37, Bente Janne Annie Istad skrev:

Det kjem litt an på kva du legg i "man" og "f.eks."

Kvinner fødde før 1923 har alltid kunna bruke faren sitt namn+dotter/datter som etternamn/slektsnamn (og mellomnamn).

Dersom dei gifta seg før 1964, måtte dei ta mannen sitt etternamn (evt. søkje om løyve til å ha -dotter-namn).

Born fødde etter 1923 før 1964*), fekk faren sitt etternamn som slektsnamn - og han heitte ikkje "-datter".

Frå 1964*) kunne barn (også gutar) få mora sitt etternamn - og mora kunne heite "-datter".   (Det er reglar du spør etter, ikkje praksis...)

Eit atterhald: eg har berre tilgang til 1964-lova i den oppdaterte versjonen slik ho var då ho vart avløyst av ny lov i 2002. Det

vart gjort ein del endringar i 1979, og årstala merka med  *) ovanfor kan vere 1979.

For ordens skuld: eg er ikkje Arkivverket, og svarar berre for meg sjølv.

Endret av Ivar S. Ertesvåg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.