Gå til innhold
Arkivverket

ER det noen som kunne tenke seg å transkribere et kort brev på 1 side fra min tipp oldefar som han skrev til sin svoger i Amerika i 1862 .

Bjørn Andreas Johansønn Løkken
 Del

Recommended Posts

Hei er det noen som kunne tenke seg å prøve å transkribere et amerikabrev som min tipp oldefar skrev til sin svoger i Amerika i 1862 . 

Jeg har bare en kopi av brevet , og jeg synes at hans håndskrift er kinkig . 

Brevet er kort , kun på en liten side og med en liten avslutningshilsen på side 2 . Jeg får ikke til å laste det opp her pga opplastnins begrensninger , så jeg må evt sende det som et vedlegg med mail til vedkommende som kunne tenke seg å hjelpe meg . 

På forhånd tusen takk .

Endret av Bjørn A Løkken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Gunnar Sigdestad skrev:

Det skulle gå fint! 🙂

Tusen hjertelig takk Gunnar . Send meg mail adressen din gjerne som PM eller legg den ut her , slik som du vil , så.skal jeg sende deg brev kopien . Jeg synes det ser kinkig ut så jeg krysser fingrene for deg . 

På forhånd tusen takk . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Gunnar Sigdestad skrev:

gunnar.sigdestad@live.no

Da er herved  mail sendt til deg Gunnar og masse lykke til 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke dy meg , men i nesten ren barnslig glede fra en på snart 67 må jeg få uttrykke min takksomhet til alle her inne på avdelingen for " Tydehjelp ønskes  " .

Da har Gunnar Sigdestad transkribert amerikabrevet fra min tipp oldefar Christian Jensen som han skrev til sin svoger ; Tollef Olsen Nordhougen  i Amerika i 1862 . Fantastisk godt gjort . Som jeg sa i mail til Gunnar det ser ikke ut til at dårlig håndskrift i det hele tatt stopper dere som utøver tydehjelp til " oss " 

Dere er uunværlige for oss som har problemer med gammel utydelig håndskrift .

Tusen hjertelig takk til dere alle sammen som hjelper oss med transkribering og tyding .😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider