Gå til innhold
Arkivverket

Min oldemor Stefhine Caroline Andersdatter (Andersen)

turidlovise
 Del

Recommended Posts

Min oldemor Stephine Caroline Andersdatter født i Bergen 1/1-1857 Døpt 2/2-1857 i Domkirken Bergen. Moren het Severine Steffensdatter døpt i Hærøy 13/11-1818.

Faren het Anders Gjevlesson Myre Dåp 14/5-1829. Sogn og Fjordane.

Stephine Caroline fikk en sønn Alfred Sigvald Juul døpt 12/11- 1876 i Vor Frue Kirke i Trondheim. Faren het Niels Juul kjøpmann i Bergen. Han vokste opp hos fosterforeldre i Trondheim. Han har etter det vi fått vite det godt hos fosterforeldrene. Stephine skal ha oppsøkt sønnen da han var ca 12 år, for å be han flytte med henne. Men han valgte å bli i Trondheim. Utdannet seg til malermester. Og drev eget firma.

Jeg finner ikke igjen Stephfine Caroline etter 1876. Innad i familien ble det sagt at hun reiste til Amerika sammen en sjøkaptein.

Jeg har etterlyst informasjon om henne før. Men har ikke fått noe svar. Så jeg prøver igjen om kanskje det noen kan greie og finne ut av noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.