Ellinor Elise Simensen Skrevet November 13, 2019 Del Skrevet November 13, 2019 Ser at det nok engang er endringer i Digitalarkivet. Skulle søke i FT-1875 for Røyken kommune, men får bare opp tellingskretser og ikke en samlet oversikt over alle personer som er bosatt der. Er det meg som er treg, eller er det meningen at man skal bla igjennom alle arkene (når man ikke vet hvilke tellingskrets personene tilhører) Mvh Ellinor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet November 13, 2019 Del Skrevet November 13, 2019 (endret) 3 minutter siden, Ellinor Elise Simensen skrev: Ser at det nok engang er endringer i Digitalarkivet. Skulle søke i FT-1875 for Røyken kommune, men får bare opp tellingskretser og ikke en samlet oversikt over alle personer som er bosatt der. Er det meg som er treg, eller er det meningen at man skal bla igjennom alle arkene (når man ikke vet hvilke tellingskrets personene tilhører) Mvh Ellinor Hvem søker du etter? Søkeskjemaet: https://www.digitalarkivet.no/search/sources?s=&from=&to=&format=all&archive_key=&jt[]=5&m[]=0627 Endret November 13, 2019 av Ann-Mary Engum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Søren Storaker Skrevet November 13, 2019 Del Skrevet November 13, 2019 Klikk på "Søk i kilden", da får du digitalisert, søkbart for heile Røyken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet November 13, 2019 Del Skrevet November 13, 2019 (endret) 3 minutter siden, Harald Søren Storaker skrev: Klikk på "Søk i kilden", da får du digitalisert, søkbart for heile Røyken. Stemmer! I lenken jeg la ved kan man velge mellom skannet og søkbart. Endret November 13, 2019 av Ann-Mary Engum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Søren Storaker Skrevet November 13, 2019 Del Skrevet November 13, 2019 Ja, det var den lenka eg sikta til 🙂 Ann-Mary Engum reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellinor Elise Simensen Skrevet November 13, 2019 Forfatter Del Skrevet November 13, 2019 Tusen takk 😊 Ble bare litt oppgitt nå som jeg endelig hadde lært meg den gamle. Ann-Mary Engum reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet November 13, 2019 Del Skrevet November 13, 2019 Tok en sjekk angående tellingskrets. Søkte kun på Ole*Ols* Valgte første kandidat på lista. Tellingskrets er oppgitt. Ann-Mary Engum Tellingskrets: 001 Vestbygden Bosted land: 0026 Aasakerpladsen Tilbake til søkRapporter SkannetHBR Person: 001 Ole Olsen Første Forrige Neste Siste Vis liste PERMANENT ID: pf01052125000234 Rolle: - Husholdningsnr: 01 Personnr: 001 Familiestilling: Husfader Sivilstand: g Yrke: Inderst og Graastensarbeider Kjønn: m Alder: - Fødselsdato: 1840 Fødested: Eger Bostatus: - Sedvanlig bosted: - Antatt oppholdssted: - Merknader: - Mer informasjon: Arbeidsledig: - Trossamfunn: - Sykdomstilstand: - Sykdomsvarighet: - Forsørgers livsstilling: - Slektsskap med ektemann: - Tilflyttet: - Adresse ved forrige telling: - Flyttet fra adresse: - Bygning for natteopphold: - Statsborgerskap: - Etnisitet / fars etnisitet: - Mors etnisitet: - Språk: - Etasje: - Skole: - Hjemstavnskommune: - Sted ved forrige telling: - Flyttet fra sted: - Beboere: 001 Ole Olsen 01 1840 Eger - Husfader g Inderst og Graastensarbeider 002 Elen Hansdatter 01 1848 Asker - Hustro g - 003 Anna Olsen 01 1872 Røken - Datter - - 004 Karl Olsen 01 1873 Røken - Søn - - 005 Regine Martinsdatter 01 1868 Røken - Logerende ug Helt Forsørget af Fattigvæsenet Kildeinformasjon: Folketelling 1875 for 0627P Røyken prestegjeld Gå til full kildeinformasjon Fylke: Buskerud Kommune (1947): Røyken Geografisk område: Røyken prgj. Røyken sokn Startår: 1875 Sluttår: 1875 Tellingskrets: 001 Vestbygden Bosted land: 0026 Aasakerpladsen Matr.nr/Gnr: - Løpenr/Bnr: 56 BIDRAGSYTERE Registreringssentral for historiske data , FamilySearch ANSVARLIG AKTØR Statsarkivet i Kongsberg Oppbevaringssted: Statsarkivet i Kongsberg SKANNET VERSJON Vis innholdsside Vis første side FACEBOOK BLOGG FORUM Digitalarkivet er en tjeneste fra Arkivverket E-post: digitalarkivet@arkivverket.noHjelpetelefon: 480 55 666 Postadresse: Digitalarkivet, Arkivverket, Postboks 4013 Ullevål stadion, 0806 OSLO Personvernerklæring https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01052125000234 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet November 13, 2019 Del Skrevet November 13, 2019 Akkurat nå, Ellinor Elise Simensen skrev: Tusen takk 😊 Ble bare litt oppgitt nå som jeg endelig hadde lært meg den gamle. Jeg slet også i begynnelsen. Men brukte litt tid på å øve meg med å søke på mangt og mye man kan finne i "Finn kilde" Det går bedre etterhvert, skal du se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellinor Elise Simensen Skrevet November 13, 2019 Forfatter Del Skrevet November 13, 2019 Jeg brukte den lenken du sendte Ann-Mary #2 og søkte på navn. Da fant jeg personene jeg lette etter. Ann-Mary Engum reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet November 13, 2019 Del Skrevet November 13, 2019 Akkurat nå, Ellinor Elise Simensen skrev: Jeg brukte den lenken du sendte Ann-Mary #2 og søkte på navn. Da fant jeg personene jeg lette etter. Så flott! Lykke til videre! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellinor Elise Simensen Skrevet November 21, 2019 Forfatter Del Skrevet November 21, 2019 Jeg har et nytt problem når det gjelder disse folketellingene. Dersom en person flytter fra en kommune til en annen og man ikke vet hvor personen har flyttet, kan man da søke i folketellingen for hele landet slik man kunne i det gamle arkivet? Jeg prøver, men får bare opp en liste for hver kommune og det er vel ikke meningen at man må søke på hver kommune i hele landet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet November 21, 2019 Del Skrevet November 21, 2019 Akkurat nå, Ellinor Elise Simensen skrev: Jeg har et nytt problem når det gjelder disse folketellingene. Dersom en person flytter fra en kommune til en annen og man ikke vet hvor personen har flyttet, kan man da søke i folketellingen for hele landet slik man kunne i det gamle arkivet? Jeg prøver, men får bare opp en liste for hver kommune og det er vel ikke meningen at man må søke på hver kommune i hele landet? Bruk "Finn kilde" Flere søkeinnganger https://www.digitalarkivet.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn Igelkjøn Skrevet November 21, 2019 Del Skrevet November 21, 2019 43 minutter siden, Ellinor Elise Simensen skrev: Jeg har et nytt problem når det gjelder disse folketellingene. Dersom en person flytter fra en kommune til en annen og man ikke vet hvor personen har flyttet, kan man da søke i folketellingen for hele landet slik man kunne i det gamle arkivet? Jeg prøver, men får bare opp en liste for hver kommune og det er vel ikke meningen at man må søke på hver kommune i hele landet? 42 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev: Flere søkeinnganger https://www.digitalarkivet.no/ Evt. avansert personsøk. (Der kan ein også søkje på to personar samstundes, men med visse avgrensingar i bruk av trunkering). Ann-Mary Engum reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå