Gå til innhold
Arkivverket

Fotograf Rolf Hange, Kristiania.

morten undseth
 Del

Recommended Posts

Fotograf Rolf Hange Fredensborgveien 13 i Oslo ( datidens Kristiania) har tatt bilder av av noen familiemedlemmer som vi strever litt med. Mitt spørsmål er om det kan finnes ut  når denne fotografen virket, for dermed hjelpe oss i identifiseringen. På denne linken fant jeg ut av at Fredensborgveien 13 var bygget i 1898-99, så det er en begynnelse. http://www.artemisia.no/arc/historisk/oslo/bygninger2/fredensborgveien.13.html

Jeg har tidligere lett i adressebøker ifra Kristiania/Oslo, men nå finner jeg de ikke...

Takker for alle tips 

Bilde.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten mistanke om at etternavnet skal være Hauge. https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01063298012248 En glassmesterlæregutt er jo ikke det samme som en fotograf, men det var sikkert kjekt å ha god tilgang på glassplater.

Endret av Inger Hohler
endret svenn til læregutt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere begge for leting og forslag, jeg har også  flere adressebøker å lete igjennom på etternavn og tittel, og skal ha begge navn , Hange og Hauge når jeg leter, og ja, kanskje det er en u der og ikke en n i etternavnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, morten undseth skrev:

Takk til dere begge for leting og forslag, jeg har også  flere adressebøker å lete igjennom på etternavn og tittel, og skal ha begge navn , Hange og Hauge når jeg leter, og ja, kanskje det er en u der og ikke en n i etternavnet..

Har mest tro på Hauge. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.