Gå til innhold
Arkivverket

Politi/Lensmanns journal eller logg

Pål Svendby Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Hei:-)

I forbindelse med min oldefar; Hjalmar Carinius Holmerg død 26. Juli 1942 ble blandt annet lensmann kontaktet og sendt til åsstedet for å lete ved Holtan i Solum (Skien/Telemark) samme dag. Jeg er i den anledningen intressert i å finne ut eksakt hvor dette skjedde og hvor han ble funnet.

Hvis det finnes en journal fra Lensmann i Solum eller politiet i Skien denne datoen 26.juli 1942 som beskriver saken, hadde jeg vært veldig takknemmelig for å få tilgang til den informasjonen.

Mvh

Pål Svendby Thorstensen

(Oldebarn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, PST skrev:

Hei:-)

I forbindelse med min oldefar; Hjalmar Carinius Holmerg død 26. Juli 1942 ble blandt annet lensmann kontaktet og sendt til åsstedet for å lete ved Holtan i Solum (Skien/Telemark) samme dag. Jeg er i den anledningen intressert i å finne ut eksakt hvor dette skjedde og hvor han ble funnet.

Hvis det finnes en journal fra Lensmann i Solum eller politiet i Skien denne datoen 26.juli 1942 som beskriver saken, hadde jeg vært veldig takknemmelig for å få tilgang til den informasjonen.

Mvh

Pål Svendby Thorstensen

(Oldebarn)

Hei

Visningsnavnet "PSt" skal være ditt fulle navn. 

https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name

----

https://www.nb.no/search?q="Hjalmar Holmberg"&mediatype=aviser&fromDate=19420101&toDate=19421231

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemelding Ann-Mary:-)

Linken og artikkelen du postet lar seg ikke lese på nett da jeg får kun begrenset tilgang. 

Jeg har funnet artikkelen i avisen Varden, men den beskriver ikke helt hvor dette skjedde. Derfor var det ønskelig med innsyn i en Lensmann/politijournal for å finne ut eksakt hvor hendelsen fant sted. 

(Artikkelen i avisen Varden forteller at lensmann ble tilkalt)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Pål Svendby Thorstensen skrev:

Tusen takk for tilbakemelding Ann-Mary:-)

Linken og artikkelen du postet lar seg ikke lese på nett da jeg får kun begrenset tilgang. 

Jeg har funnet artikkelen i avisen Varden, men den beskriver ikke helt hvor dette skjedde. Derfor var det ønskelig med innsyn i en Lensmann/politijournal for å finne ut eksakt hvor hendelsen fant sted. 

(Artikkelen i avisen Varden forteller at lensmann ble tilkalt)

Vi får håpe at Arkivverket kan hjelpe deg med flere opplysninger. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.