Ole-Henrik Andersen Skrevet November 29, 2019 Del Skrevet November 29, 2019 (endret) Hei! Jeg jobber med en bok, om hyttebokas historie. I den sammenheng kom jeg over en artikkel om at riksarkivet Stavanger ba for noen år siden,at folk skulle levere inn hyttebøker, for framtiden. Jeg lurer bare på, om disse bøkene kan være offentlige tilgjengelig? Som jeg har sett, er jo hyttebøkene av svært historisk verdi, og at det vel var en slags "fortidens facebook" Vej4erhnnlig hilsen Ole Henrik Andersen, Sarpsborg. jPS! Jeg er helt ny her inne, og vet ikke hvor jeg kan lete om emnet Endret November 29, 2019 av Ole-Henrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet November 29, 2019 Del Skrevet November 29, 2019 7 minutter siden, Ole-Henrik skrev: Hei! Jeg jobber med en bok, om hyttebokas historie. I den sammenheng kom jeg over en artikkel om at riksarkivet Stavanger ba for noen år siden,at folk skulle levere inn hyttebøker, for framtiden. Jeg lurer bare på, om disse bøkene kan være offentlige tilgjengelig? Som jeg har sett, er jo hyttebøkene av svært historisk verdi, og at det vel var en slags "fortidens facebook" Vej4erhnnlig hilsen Ole Henrik Andersen, Sarpsborg. jPS! Jeg er helt ny her inne, og vet ikke hvor jeg kan lete om emnet https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name Ole-Henrik Andersen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet November 29, 2019 Del Skrevet November 29, 2019 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inger Hohler Skrevet November 29, 2019 Del Skrevet November 29, 2019 Tenkte bare jeg skulle legge ved lenken til en masteroppgave om hyttebøker http://bora.uib.no/bitstream/handle/1956/5924/91526767.pdf?sequence=1&isAllowed=y Her er fokus hva folk skrev, ikke hvem de var, men det finnes noen fotografier eller transkriberinger av sider som har med underskrifter. Imidlertid later det til at underskrift med bare forbokstaver var i vanlig bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
odd tømmerås Skrevet November 29, 2019 Del Skrevet November 29, 2019 Hei De ti femten hytter jeg har vært i mitt liv har de fleste hatt bøker De fleste ramser opp vær- temp-hvem er der- hu og hei for en fest - osv. 2 utmerker seg Harstad Røde Kors hytte ved Musvannet , var selv medlem i 14 år Richard Ferdinand H. s hytte i Tømmeråsen , som har vært medlem i 30 år Bøkene begynte ca 1942 Til å begynne med inneholdt de info om dagens tilstand ,fra 1942 og utover På 70 tallet kom det veldig mye tegninger i Reodor Felgen stil bla. katapultutskyting fra utedo , veldig detaljert , også nedslagsfelt På 80 Tallet kom jeg inn med poesi Desverre er hyttebøker og utmerkelser fra Vassdalen raset der jeg var med kastet på søpla hilsen Odd Einar Tømmerås Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå