Gå til innhold
Arkivverket

Salome Christiane Maar var gift med Hans Christian Moltzau, prest i Aurskog, men søsteren Else Maar var også gift med en prest, hvem var det og hvor ?

Ivar Moe
 Del

Recommended Posts

2 timer siden, Ann-Mary Engum skrev:

Takk skal du Ann-Mary

Det samsvarer stort sett med det jeg har. 

At Jacob og Christine hadde 16 barn er jeg derimot skeptisk til. Får jobbe litt med å avklare den saken om det lar seg gjøre da.

Dette utklippet fra dåpen til Andreas er ikke mye å få ut av. Hvis noen har tilgang på kirkeboka fra Hillerød i 1735 så vil det være til stor hjelp.

500625_99364725eh5kc2hd8w4026.jpg

Endret av Ivar Moe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ivar,

Er denne hjemmesiden https://www.innstrandslekt.no/familygroup.php?familyID=F7236&tree=slektstre1  kjent materie? Det kan det se ut der som Hans Christian Moltzau var født i Godthaab på Grønnland, ble kappelan i Aurskog hos sogneprest Hr Peder Maar, og giftet seg med dennes datter. Men kildehenvisninger ser ut til å mangle.

Hilsen Petter

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2019 den 19.12, Ivar Moe skrev:

Takk skal du Ann-Mary

Det samsvarer stort sett med det jeg har. 

At Jacob og Christine hadde 16 barn er jeg derimot skeptisk til. Får jobbe litt med å avklare den saken om det lar seg gjøre da.

Dette utklippet fra dåpen til Andreas er ikke mye å få ut av. Hvis noen har tilgang på kirkeboka fra Hillerød i 1735 så vil det være til stor hjelp.

500625_99364725eh5kc2hd8w4026.jpg

Prøv denne: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17115966#149764,24792706

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.