Gå til innhold
Arkivverket

Finne skiftedato etter Erik Eriksen f.29/10-1818

Jan Eikeland
 Del

Recommended Posts

hei.

Dødsdato for Erik Eriksen er ikke kjent.

Han var gift med Andrine (Andrea) Eriksen (pikenavn: Andrea Amundsdatter f. 1/1-1835, Sørum, Akershus).

https://media.digitalarkivet.no/view/27220/13
Slik jeg oppfatter det satt hun i uskiftet bo(?).

Siste kjente adresse til Andrine: Islandst. 6b, Vålerenga, Oslo.

Lar det seg gjøre å finne dødsdato/sted for Erik Eriksen ut fra skifteopplysninger etter enten Andrine eller Erik?

Hvis ja, kan det vises til en lenke til registeret der nødvendig dokument befinner seg? (jeg blar selv 🙂 ) 

mvh

Endret av Jan Eikeland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Jan Eikeland skrev:

hei.

Han var gift med Andrine (Andrea) Eriksen (pikenavn: Andrea Amundsdatter f. 1/1-1835, Sørum, Akershus).

Lar det seg gjøre å finne dødsdato/sted for Erik Eriksen ut fra skifteopplysninger etter enten Andrine eller Erik?

Hvis ja, kan det vises til en lenke til registeret der nødvendig dokument befinner seg? (jeg blar selv 🙂 ) 

mvh

Kan vel være greit med lenke til temaet om disse folka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Ann-Mary Engum said:

Kan vel være greit med lenke til temaet om disse folka. 

takk, var noe usikker på hvor mye info jeg skulle ta med. mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Jan Eikeland skrev:

hei.

mvh

Erik Eriksen sin siste kjente adresse var i 1891:

Bosted by:

006 Danmarksgd. 

Bydel:
-
Gårdens nr.:
14

----

Danmarks gate (Oslo)

----

Soknehistorikk:

Vålerenga menighet

Vålerenga menighet ble opprettet ved kgl. res. 19.04.1899 ved at den nordøstre delen av Oslo (Gamlebyen) menighet ble skilt ut som egen menighet. Grensen skulle gå fra bygrensen til Odalsgata, Jordalsgata og Åkebergveien til Håkons gate, mot sør til Nonnegata, gjennom Klostergata over Harald Hardrådes plass ned til Loelva og endelig oppover langs Loelva til bygrensen. Ved kgl. res. 11.02.1938 ble det skilt ut et område øst for Klostergata mellom jernbanelinjen og Loelvdalen og lagt til Gamlebyen menighet. Nye grenser mot Kampen og Østre Aker menigheter ble fastsatt ved kgl. res. 03.10.1958 II 3-4 (jfr. V).

Oversikt over kirkebøker:

Vålerenga menighet

https://www.arkivverket.no/slektsgranskning/historikk-for-prestegjeld-og-sogn/sogn-og-menigheter-i-oslo

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Ann-Mary Engum said:

Erik Eriksen sin siste kjente adresse var i 1891:

Bosted by:

006 Danmarksgd. 

Bydel:
-

Bortsett fra en haug med det som jeg oppfatter som feil iflg. kirkebøker o.a. , tyder det på at denne adressa kan være en bedre nøkkel i søk.
Jeg får denne meldinga i forsøk på eiendomssøk: "Innholdet er klausulert eller utilgjengelig av andre grunner, og din brukerkonto har ikke tilstrekkelig med rettigheter til å vise innholdet."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Ann-Mary Engum said:

OOOps. Der lå den rett forran øya på meg.(blush).  Har bladd i begravelsesarkiv, og andre arkiver, spurt bisper, kirkekontorer  o.a. Takk for hjelp. Nå er det mange som kan oppdatere dødsinfo om ham i slekta. mvh.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Jan Eikeland skrev:

Bortsett fra en haug med det som jeg oppfatter som feil iflg. kirkebøker o.a. , tyder det på at denne adressa kan være en bedre nøkkel i søk.
Jeg får denne meldinga i forsøk på eiendomssøk: "Innholdet er klausulert eller utilgjengelig av andre grunner, og din brukerkonto har ikke tilstrekkelig med rettigheter til å vise innholdet."

Man må nok påregne at fødselopplysninger i tellinger ikke stemmer helt med opplysninger i kirkeboken. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.