Nils Harnes Skrevet Desember 13, 2019 Del Skrevet Desember 13, 2019 Hei! Eg har ein brukar som er registrert som Oluff på 1620-talet i Romsdal. Seinare har eg to brukarar med patronymet Olsen. Kan Oluff ha vorte til Olsen? Kan eventuelt Oluff ha vore Ole i daglegtalen? Nokon som har sett det før? Mvh Nils Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Desember 13, 2019 Del Skrevet Desember 13, 2019 Ja... Det var fri flyt. Regelfast staving av namn er eit nymotens påfunn. Olluff, Oluf, Oelle, Olle, Ole mfl. ga Oellsen, Oluffsen, Ollsen, Olsen osv. Erik Lie reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Skorpen Skrevet Desember 13, 2019 Del Skrevet Desember 13, 2019 I Romsdalen var vel Ola den vanlege forma av dette mannsnamnet. Og det var vel vanleg å gje det att som "Oluff" i skrift. Sønene kan få patronymet skrive Oluffsøn og Olsen. Derfor kan godt Olluff og Olle Olsen vere far og son. Men når det som her står Olluff om den eine og Olle om den andre (sjå lenkja, øvst til høgre), kan eg begynne å lure på om det har vore skilnad i uttalen av fornamnet for desse to personane. Men forsøkjer ein å ettergå ein slik hypotese, trur eg hypotesen ryk. https://www.digitalarkivet.no/rk20080918650432 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Harnes Skrevet Desember 14, 2019 Forfatter Del Skrevet Desember 14, 2019 Takk for gode innspel - veldig nyttig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aase R Sæther - Gloppen Skrevet Desember 19, 2019 Del Skrevet Desember 19, 2019 På 13.12.2019 den 18.58, Ivar S. Ertesvåg skrev: Regelfast staving av namn er eit nymotens påfunn. Ein kan vel seie det så sterkt som at rettskriving i det heile er nymotens. Vi ser stadig same ordet eller same namnet med ulike skriftbilete, til og med innan same dokument. Det var rett og slett ikkje så nøye med. Eg finn det ikkje i farten, men har eit godt døme på det; trur det er ei sak frå ca 1690 - der det i fyrste setning står at Siffuer er ueinig med grannen sin om noko, og i andre setning står kva Siur faktisk hevdar. Dette er heilt normalt i gamle papir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Harnes Skrevet Desember 20, 2019 Forfatter Del Skrevet Desember 20, 2019 Takk for innspel! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå