Gå til innhold
Arkivverket

Løst....Hvor og når døde Marie Bergitte Kraasbye f. Widerøe.........???

Arne B. Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Jeg har lett og lett både i kirkebøker og på bokhylla for å finne ut når og hvor Marie Bergitte Widerøe g. Kraasbye døde....

Hun ble født i Ålesund  25/4-1848.

Ved folketellingen 1865 for Ålesund prestegjeld så er hun hjemmeværende datter...

Hun gifter seg 1/7 1873 i Ålesund med Johan Magnus Kraasbye født 24/11 1840. Johan Magnus Kraasbye dør 15/8 1908 i Ålesund.

Så siste gangen en kan finne henne er ved folketellingen 1910 i Ålesund som enke og ved pension….

Hennes sønn Olav skifter etternavn til Krosby og dør 5/7 1962 i Trondheim. Siden sønnen blir gift med Elisabeth Julie [Albert] Becker f. 29/6 1876 i Berlin og døde 13/2 1944 i Trondheim. Ved hennes død nevnes ikke moren så hun må ha dødd en stund før 1944.

Datteren Margit Johanne blir født i 1877 og dør i 1883.

Et lite mysterium da en heller ikke kan finne noen dødsannonse på Marie Bergitte......

Aftenposten 16021944.jpg

Aftenposten 18081908.jpg

Endret av Arne B. Kristiansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten gjennomgang gjorde at jeg fant henne død 11/12 1922 i Ålesund. Dette grunnet at sidene ikke ville komme frem ved forrige gjennomgang.....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Arne B. Kristiansen skrev:

En liten gjennomgang gjorde at jeg fant henne død 11/12 1922 i Ålesund. Dette grunnet at sidene ikke ville komme frem ved forrige gjennomgang.....

Så flott at du fant henne! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.