Roger Hardy Skrevet Desember 20, 2019 Del Skrevet Desember 20, 2019 Hei, s.324 Ræraas Hyttes Aflønning for den åttende måned... Jeg greier ikke å tyde det som står øverst i kollonene, kan jeg få hjelp til det? Jeg trenger også hjelp/bekreftelse på navnet på de nederste linjen. Jeg leiter etter den første gangen navnet DILLE dukker opp i kilder på Røros. SAT, Røros kobberverk, 08/L0039: 8.1.38 Bergregnskap, 1720 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/db10081310140170 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Desember 20, 2019 Del Skrevet Desember 20, 2019 Kolonneoverskriften:Røraas Hyttes Aflønning For Dend Ottende Maanet De nederste navnene på hver side: Christen Olssen Smelters Peder Jngebrigtss. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Hardy Skrevet Desember 20, 2019 Forfatter Del Skrevet Desember 20, 2019 2 timer siden, Else B. Rustad skrev: Kolonneoverskriften:Røraas Hyttes Aflønning For Dend Ottende Maanet De nederste navnene på hver side: Christen Olssen Smelters Peder Jngebrigtss. Hei, jeg var nok litt unøyaktig i hva jeg ønsket. Kolloneoverskriftene er de tre små og det nederste navnet på vedlegget. Har markert det på et nytt bilde. Beklager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore S. Falch Skrevet Desember 20, 2019 Del Skrevet Desember 20, 2019 Den første kolonneoverskriften leser jeg som schicht, mens i de tre andre står det forkortelser for riksdaler, ort og skilling. Navnet nederst er Jon Erichssen Dax. Roger Hardy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå