Gå til innhold
Arkivverket

Tyding tingbok 1749

Ole Christian Risdal
 Del

Recommended Posts

Iver Olsen Risdal er ved dom avsagt 27.juni 1748 blitt tilkjent retten til å innløse gården Søndre Sylte for 800 riksdaler, men han er nå "frivillig og velberaaed" blitt enig med oppsitteren Simon Olsen Sylte om at denne betaler disse 800 pluss 240 riksdaler = 1040 riksdaler til Iver for denne odelsretten slik at Simon Olsen kan "nyde, bruge og beholde" Søndre Sylte til "ævig Odel, Arv og Eiendom". Det fremgår imidlertid at Simon Olsen samme dag har gitt Iver Olsen skjøte på plassen Syltehagen.

Du vil nok finne selve saken om odelsretten i tingboken for Søndre Gudbrandsdalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fann eg saka i tingboka: https://media.digitalarkivet.no/view/29762/86?indexing=    S. 85 a, litt ned på sida  - "27. juni" 1748 osv.. Eg er som nemnt spent på kvifor Iver Olsen hadde odelsrett, slektsskap til tidlegare eigarar osv. PS! Det ser ut som om det handlar om Sylte frå her: https://media.digitalarkivet.no/view/29762/83?indexing=  Men det er ikkje sikkert dette gjeld odelssaka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næste Torsdags Morgen d. 27de Juni blev udi Odels Sagen, som Iver Olsen

har rejst imod Opsidderen Simon Olsen paa Odels Toften Søndre Sylte saaledes eenstemmig dømt

og afsagt: den til indløsning paastevnte gaard Søndre Sylte av skyld 2 hude 3 bpd fisk er til-

strekkel. nok med de førte vidner bleven beviist at have været Citanten Iver Olsens Fader Ole

Narvesens sande Odel udi aaret 1729 d. 20de Junii, da hd. solgte fra sig til Anders Hans-

sen Korstad[?] for den summa 574 rd; hvorudover det er u-stridig, at bemt. gaard, som siden 

har vanket fra en til anden Ejere, er Citantens Odel, som hd. er lovl. berettiget til at ind-

løse... o.s.v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjarteleg takk! Utruleg artig! Eg hadde ein liten mistanke om at Iver Olsen var sonen til Ole Narvesen, og no fekk eg det bekrefta. Grunnen til dette tankespinnet er at ein finn ein Narve Risdal nemnt i tingboka i 1620 og det er nemnt ein Olle Risdal i jordeboka 1633. Vidare finn vi ein Narve på Søndre Sylte i 1676, truleg far til denne Ole Narvesen. Det tydar dermed på at det har vore veksla mellom desse namna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider