Gå til innhold
Arkivverket

Behov for hjelp til skrifttyding

Asbjørn Nygård
 Del

Recommended Posts

Hei,

Jeg har funnet et interresant dokument på

https://media.digitalarkivet.no/view/23386/47

men klarer ikke helt å forstå hva som står i det.

Det interessante for meg er det som står øverst på side 77 (siden til høyre).

- Etter matrikkelnummer 64 står det noe om "2 xxx og 3 xxx" og på linjen nedenfor "2 1/8 xxx" -> hva gjelder dette?

- Jeg lurer også på hva det står på de fire første linjene under "Tollef Matias Tollefsen Tuen" -> hva skjedde i 1852 og 1860? 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Asbjørn Nygård skrev:

men klarer ikke helt å forstå hva som står i det.

Det interessante for meg er det som står øverst på side 77 (siden til høyre).

- Etter matrikkelnummer 64 står det noe om "2 xxx og 3 xxx" og på linjen nedenfor "2 1/8 xxx" -> hva gjelder dette?

- Jeg lurer også på hva det står på de fire første linjene under "Tollef Matias Tollefsen Tuen" -> hva skjedde i 1852 og 1860?

Vel møtt i forumet!

Dette er realpanteregisteret - som svarar til Grunnboka i dag. Det er eit register over tinglyste dokument for kvart bruk, med tilvising til panteboka, der heile dokumentet er ført inn.

Det kom nye matriklar i 1838 og 1886, med kvar sine nummersystem; og kvar sin måte å oppgje "skyld" (verdien på garden).

Her står det i utgangspunktet
"Løb. No. 500d Hafver

nyt.matr. No 64 af Skyld [0 dalar] - 2 ort - 3 sk.

gl. matr. No. 48/55 af skyld 2 1/8 mk. Smør"

Løpenr. og "nyt" matrikkelnr. er frå matrikkelen 1838, og dalar-ort-skilling er ikkje pengar, men ei rekneeining.

Kvar "matrikkelgard" hadde eit nummer, og kvart bruk hadde løpenummer (begge rekna innafor kvart prestegjeld)

"gammalt" matr. nr. var altså før 1838, og skylda vart rekna i smør.

Øvst er gardsnr. og bruksnr. frå 1886 ført inn; "gno. 7 bnr.4" og til venstre "ny skyld 1 mrk 47 øre"

Akkurat dette tilfellet ser litt meir innvikla ut enn vanleg.  Det er to "gamle" matrikkelnr.; og garden har fått nytt namn - det er retta til "Nygaard"

Vidare finn vi at Mnr. 64 (frå 1838) også er Mnr. for gnr. 6 (1886) "Haver".

Forhistoria her kan sikkert kartleggast...

Dei to første innførslene er om lag sånn:

"erholdt Skjøde fra Jakob Andreas Holm Eriksen

paa 2 o. 3 s. dat . og thingl. 22 Oktober 1860  | 6-361"  [dvs. at Tollef har fått skøyte, som er ført inn i panteboka bind 6, fol./side. 361 ]

"Skyldsætninger af 2 Juli 1852, s. Ln. 500c      

Do. af 22: Octbr 1860 ... Do.  "                  [bruket er frådelt og skyldsett; saman med Lnr. 500c, der det skal stå meir; sjå s. 71]

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten retting til Ivar sitt innlegg, det meste som han skriver er rett, men det som er litt spesielt for Rogaland/Stavanger amt er at det også finnes en matrikkel fra 1850. Der har Haver matrikkelnr. 64 fra mens Mnr. 48 er fra matrikkelen 1838, mens Mnr. 55 er fra matrikkel 1668.

image.thumb.png.92f53e96f564e9e8a455fa6aa32a2549.png

Her er et utsnitt fra matrikkel 1850, som man kan se er da løb nr. ikke delt enda og løb nr. i 1838 matrikkelen er 134. 

Matrikkel 1838 finnes på Digitalarkivet mens 1886 kan finnes på Nasjonalbiblioteket sine sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Sverre Bekken skrev:

En liten retting til Ivar sitt innlegg, det meste som han skriver er rett, men det som er litt spesielt for Rogaland/Stavanger amt er at det også finnes en matrikkel fra 1850. Der har Haver matrikkelnr. 64 fra mens Mnr. 48 er fra matrikkelen 1838, mens Mnr. 55 er fra matrikkel 1668.

image.thumb.png.92f53e96f564e9e8a455fa6aa32a2549.png

Her er et utsnitt fra matrikkel 1850, som man kan se er da løb nr. ikke delt enda og løb nr. i 1838 matrikkelen er 134. 

Matrikkel 1838 finnes på Digitalarkivet mens 1886 kan finnes på Nasjonalbiblioteket sine sider.

Det med 1850-matrikkelen var ein interessant vri  (men Rogaland er ikkje "mitt" område). - det har sikkert ein bakgrunn...

Eg leita etter Ogna i 1838-matrikkelen i går, men kunne ikkje finne soknet   https://media.digitalarkivet.no/db/contents/35483

No fann eg noko av det likevel, i Valle tinglag  https://www.digitalarkivet.no/ma10061006091746

Det ser ut til at bruka fekk nye løpenr. også i 1850

Lenke til kommentar
Del på andre sider