Gå til innhold
Arkivverket

sofie marie Olsen f. Johannesen(f.1873-02-25, Fredrikstad)

Jennipher Bingham
 Del

Recommended Posts

Har søkt på Sofie Marie Olsen, f. 1872- 02-25, f. i Fredrikstad, og funnet henne i 1875, da hun bodde på Onsøy, og i 1891 da hun bodde i Haviken. Men hvor bodde hun i tiden imellom? Noen tips til hvordan jeg skal klare å finne ut mer om dette? HVor kan jeg søke? Finner henne ikke i FT Fredrikstad 1885.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Jennipher Bingham skrev:

Har søkt på Sofie Marie Olsen, f. 1872- 02-25, f. i Fredrikstad, og funnet henne i 1875, da hun bodde på Onsøy, og i 1891 da hun bodde i Haviken. Men hvor bodde hun i tiden imellom? Noen tips til hvordan jeg skal klare å finne ut mer om dette? HVor kan jeg søke? Finner henne ikke i FT Fredrikstad 1885.

Du har postet i "Spør Arkivverket" 

"Spørsmål og svar om arkiver som oppbevares i Riksarkivet og statsarkivene. Råd og veiledning for å finne fram til arkivmateriale. Vi svarer ikke på spørsmål som krever oppslag i kilder. Les mer." 

----

Hun bodde ikke på Haviken i telling 1891!

----

Post spørsmålet på brukerforumet. 

https://forum.arkivverket.no/forum/6-brukernes-eget-forum/

----

Konfirmasjonen i 1887.

Da bodde hun på Haviken. 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt på Sofie Marie Olsen, f.1872-02-25 i Fredrikstad, og funnet henne bare i 1875, da hun bodde i Onsøy. Hun ble konfirmert i 1887, og hadde da adresse Haviken i Onsøy, men fins ikke på FT i Haviken i 1891. Hvor bodde hun i tiden mellom? Og hadde hun flyttet mellom 1887 og FT i 1891?; eventuelt hvor? Noen tips til hvor jeg kan søke for å finne ut mer? Finner henne ikke i FT for Fredrikstad i 1885.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jennipher Bingham skrev:

Jeg har søkt på Sofie Marie Olsen, f.1872-02-25 i Fredrikstad, og funnet henne bare i 1875, da hun bodde i Onsøy. Hun ble konfirmert i 1887, og hadde da adresse Haviken i Onsøy, men fins ikke på FT i Haviken i 1891. Hvor bodde hun i tiden mellom? Og hadde hun flyttet mellom 1887 og FT i 1891?; eventuelt hvor? Noen tips til hvor jeg kan søke for å finne ut mer? Finner henne ikke i FT for Fredrikstad i 1885.

Hun var ikke født i 1872!

Hun var født 25.2.1873.

Du bør opprette tema om dette på brukerforumet. 

"Spør Arkivverket" svarer ikke på slike spørsmål. 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du bør vel egentlig fortsette i det temaet du har om samme damen fra før. 

Ikke nødvendig å laget et nytt om samme person. 

Bruk dette temaet:

Kanskje "Spør Arkivverket kan flytte det til Brukerforumet? 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde vært fint om det ble flyttet dit. Strever når jeg skal legge inn på Brukerforum, eller svare på innlegg. Har ikke funnet ut hvordan jeg skal gjøre det- ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående brukerforumet;

På forsiden her ser du "Brukernes eget forum" 

https://forum.arkivverket.no/

Går du inn der ser du denne siden. 

https://forum.arkivverket.no/forum/6-brukernes-eget-forum/

Får å lage nytt emne trykker du på "Start nytt emne" 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.