Else-A. J. Lillefuhr Skrevet Januar 13, 2020 Del Skrevet Januar 13, 2020 Lurte på hvordan jeg kan få søkt på flere ord i bygdebøkene. Får bare søkt på ett og ett ord. Finnes det noen lure knep jeg har gått glipp av? Her kommer et eksempel https://www.nb.no/items/URN:NBN:no-nb_digibok_2013082008140?page=389. Hvis jeg vil søke etter flere ord, hvordan??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Kinn Skrevet Januar 13, 2020 Del Skrevet Januar 13, 2020 Klikk på lupesymbolet oppe til høgre. Du kan søkje etter ordsekvensar ved å sette orda mellom hermeteikn, f.eks. gir "Bror til Sissela" eitt treff i den boka du har lenkt til. Anne-Lise Hansen og Torbjørn Igelkjøn reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn Igelkjøn Skrevet Januar 14, 2020 Del Skrevet Januar 14, 2020 (endret) Det er også mogeleg med nærhæitssøk, f.eks. vil "bror Sissela"~1 fange opp "bror til Sissela". Talet etter ~ avgjer maksimalt antal ord/teikn som kan vere mellom orda mellom hermeteikna for framleis å få treff. Endret Januar 14, 2020 av Torbjørn Igelkjøn Bjarne Rosenstrøm, Per S. Nestande, Anne-Lise Hansen og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nilsen Skrevet Januar 31, 2020 Del Skrevet Januar 31, 2020 Hei, dette var virkelig kjekt.😀 Jeg har leitet og ikke funnet en god søke mulighet i bygdebøkene. Så disse tipsene sparer meg for timer med dobbel og tredoble svar i søket. 😁 Torbjørn Igelkjøn reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else-A. J. Lillefuhr Skrevet Januar 31, 2020 Forfatter Del Skrevet Januar 31, 2020 Hjertelig takk. Nå blir det mye letter Torbjørn Igelkjøn reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå