Gå til innhold
Arkivverket

Tyding av konfirmasjonstekst 1836

Madeleine Halle
 Del

Recommended Posts

Trenger hjelp med denne; har klart å lese en del, men mangler noen av de mindre ordene der, samt er usikker på noen av mine?

985769885_Skjermbilde2020-01-19kl_21_38_54.thumb.png.976261c101204fb9cbf7dad576df550c.png

Fra venstre;
Første kolonne: Ellen Maria(?) Andersd. Ongstad(?), født 1.sept 1820, døbt i ________ 18.  ___: ___ fødeaar
Andre kolonne: _____ Anders ___ og Marit ____ Ongstad
Tredje kolonne: 16 Aar
Fjerde kolonne: _____  (Ligesaa? dette er karakteren på konfirmasjonen). 

Er ny her på forumet, så beklager så mye om det er noen normer/regler jeg ikke har satt meg inn i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellen Maria Andersd. Ongstad, fød 1. Sept 1820, døbt i Tjøtøe Kirke 18. Sønd. eft. Trefoldighed f. Aar. [18. Søndag etter Trefoldighet forrige Aar.]

Forældre: Anders Sundlie og Marith Peters Dat. Ongstad.

16 Aar

Ligesaa.

Du bør bruke navnet ditt som nick i stedet for det anonyme "melkesjokoleine" slik det står i reglene.

Mvh

Remi

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Madeleine I.H. skrev:

Trenger hjelp med denne; har klart å lese en del, men mangler noen av de mindre ordene der, samt er usikker på noen av mine?

985769885_Skjermbilde2020-01-19kl_21_38_54.thumb.png.976261c101204fb9cbf7dad576df550c.png

Fra venstre;
Første kolonne: Ellen Maria(?) Andersd. Ongstad(?), født 1.sept 1820, døbt i ________ 18.  ___: ___ fødeaar
Andre kolonne: _____ Anders ___ og Marit ____ Ongstad
Tredje kolonne: 16 Aar
Fjerde kolonne: _____  (Ligesaa? dette er karakteren på konfirmasjonen). 

Er ny her på forumet, så beklager så mye om det er noen normer/regler jeg ikke har satt meg inn i. 

https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.