Jump to content
Arkivverket
Eivor Lycke

Min oldermor

Recommended Posts

Eivor Lycke

Anne Marta Normark f 2/12-1849 i Avaldsnes og d 5/6-1936 i Oslo - finnes det mer informasjon ang henne 

Ann-Mary Engum
46 minutter siden, Eivor L. skrev:

Anne Marta Normark f 2/12-1849 i Avaldsnes og d 5/6-1936 i Oslo - finnes det mer informasjon ang henne 

Du bør endre visningsnavnet "Eivor L" til ditt fulle navn. 

Jfr. forumreglene. 

For å delta i debattene krever vi at alle opptrer med fullt navn. Det bidrar til å holde diskusjonene seriøse. Her får du vite hvordan du endrer visningsnavnet ditt.

https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name

----

"Spør Arkivverket" svarer ikke på spørsmål om det man selv kan lete opp i kilder. 

Du bør derfor poste spørsmålet på brukerforumet.

Lag da en informativ tematittel, som bør inneholde navn, fødselsdato og fødested. 

Det kan være lurt å lese tipstråden. 

Brukerforumet:

https://forum.arkivverket.no/forum/6-brukernes-eget-forum/

Edited by Ann-Mary Engum

Mariann Stokken

Hei   🙂

Du har jo fått mykje info her: 

Eivor Lycke

Ja, jeg har fått mye og verdifull informasjon ang min familie. Men ut i fra det jeg kan se er min oldemor født i nesten samme område som meg, og jeg vet ingenting om henne og hennes familie. Kanskje et etternavn før hun guftet seg kunne hjulpet meg. Hun het Anne Marta Normark f 2/12-1849 i Avaldsnes og d 5/6-1936 i Oslo - og lurer på om det finnes det mer informasjon ang henne

Ann-Mary Engum
14 minutter siden, Eivor Lycke skrev:

Ja, jeg har fått mye og verdifull informasjon ang min familie. Men ut i fra det jeg kan se er min oldemor født i nesten samme område som meg, og jeg vet ingenting om henne og hennes familie. Kanskje et etternavn før hun guftet seg kunne hjulpet meg. Hun het Anne Marta Normark f 2/12-1849 i Avaldsnes og d 5/6-1936 i Oslo - og lurer på om det finnes det mer informasjon ang henne

Da er det vel like greit å fortsette i det temaet du allerede har på brukerforumet om denne familien. 

Ikke nødvendig med 2 temaer om samme dame. 

Edited by Ann-Mary Engum

Ann-Mary Engum
24 minutter siden, Solveig R Håklev skrev:

Opplysninger bør legges i temaet jeg har lenket til på brukerforumet. 

Det er lagt inn opplysninger langt tilbake i tid. 

Edited by Ann-Mary Engum

Eivor Lycke
På 25.1.2020 den 18.48, Eivor Lycke skrev:

Jeg har sett i kirkeboken fra Avaldsnes at en av mine grandtanter Gina Marie Normark født 2. november 1874 ble døpt sammen med en tvillingbror Carl August. Kan ikke finne mer informasjon om denne gutten, og antar han døde som barn, og lurer på hvor jeg kan søke om mer opplysning.

Ann-Mary Engum
33 minutter siden, Eivor Lycke skrev:

Jeg har sett i kirkeboken fra Avaldsnes at en av mine grandtanter Gina Marie Normark født 2. november 1874 ble døpt sammen med en tvillingbror Carl August. Kan ikke finne mer informasjon om denne gutten, og antar han døde som barn, og lurer på hvor jeg kan søke om mer opplysning.

Fortsett i det første temaet,der all annen info om familien ligger. 

Hbis du ikke finner konfiemasjonen hans bør du kanskje lete etter i Strandebarm etter dødsfallet til Carl født 1874.

Fra temaet nedenfor:

Telling 1891.

Han bodde ikke hos familien i 1891.

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01052915004345

Det blir bare rot om man har flere temaer om samme sak. 

Skriv i dette temaet:

Edited by Ann-Mary Engum