Gå til innhold
Arkivverket

Maren Anna Larsdatter Sørvik Øksenvåg's death and burial

Merle Nostbakken
 Del

Recommended Posts

I post the text, then it's easier for the users to read it:

"Maren Digitalarkivet

My name is Merle (Røstad) Nøstbakken, grand-daughter of Anders Andreassen (born 1877) and Johanna Bertelsdatter Haukås (born 1873) of Øksenvågen and later of Bredenbury, Saskatchewan, Canada. I am looking for information about Anders’ mother, Maren Anna Larsdatter Sørvik (born 1849), who is mentioned in the following Averøy Bygdeboks: III, page 387; IV, page 197. She also is listed in the censuses for 1865, 1875, 1891, 1900 and 1910.

In 1890 Maren married Hans Tørrissen Søvik; they lived at Bergtun in the Øksenvågen area. Hans died in 1914. The censuses from 1891, 1900 and 1910 show that Maren Anna Larsdatter was living with her husband, Hans, at Øksenvågen. Maren had one step-brother but she did not have any children other than Anders. 

I recall that Maren’s grandchildren (from Canada) believe she is buried in the cemetery of the Bremsnes church and two of the grandchildren have looked for the grave but to no avail. I have checked the digitized records for the dead and buried of the Bremsnes parish, but it seems they go only up to 1911. In that Maren was counted in the 1910 census and I have a photograph of her looking healthy and robust in 1911, she may have lived for a long period of time after Hans died. The 1920 census, of course, is not accessible until December of this year so I cannot use the 1920 census to determine whether she may have been alive at that time.

I am wondering if you can direct me to the resources which may show Maren’s date of death and the place of burial.".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for at jeg ikke så det....!!!!! Med full jobb og litt for rask på labben, har jeg ikke oversikt over alt som skjer på dagtid på Brukerforumet. Jeg rekker ikke å svare på alt og ha oversikt over alt som skjer....!!!! 😳

Endret av Grethe Flood
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maren Larsdatter Øksenvåg døde 26.07.1932

Møre og Romsdal fylke, Dødsfallsprotokoll nr. 39 (1924-1932), Dødsfallsprotokollside
Permanent bilde-ID: sk10101309096102
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk10101309096102
Permanent bildelenke: http://urn.digitalarkivet.no/URN:NBN:no-a1450-sk10101309096102.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2020 den 20.42, Grethe Flood skrev:

Sorry for at jeg ikke så det....!!!!! Med full jobb og litt for rask på labben, har jeg ikke oversikt over alt som skjer på dagtid på Brukerforumet. Jeg rekker ikke å svare på alt og ha oversikt over alt som skjer....!!!! 😳

Ingen skade er skjedd. 

Temaet ble postet 2 ganger,

med noen minutters mellomrom. 

(19.55 og 19.58 på mandag 27 jan) 

Ser at det har hendt noen ganger i det siste , når det har gått tregt å få lagt inn på forumet.

Du svarte i det ene temaet kl. 20.31 samme dag, og jeg kl 20.01 i det andre temaet samme dag. 

Men det er sånt som kan skje, når temaer postes omtrent samtidig. . 😊

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider