Liv Randi Bjerklisveen Skrevet Januar 29, 2020 Del Skrevet Januar 29, 2020 Hei! I går søkte jeg i digitalarkivet etter personer i Lom. Jeg kom over et brudepar: Rasmus Pedersen fra Skrinde og Ingeborg Christensdatter fra Ødegarden. De giftet seg 3/6-1763. I dag når jeg søker på navnene får jeg ingen treff. Hvordan kan det skje? Er interessert i dette ekteparet da jeg tror det kan være foreldre til Christen Rasmusen f. 1865 i Lomb, min tipp-tipp-oldefar. Mvh Liv Randi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Januar 29, 2020 Del Skrevet Januar 29, 2020 9 minutter siden, Liv Randi skrev: Hei! I går søkte jeg i digitalarkivet etter personer i Lom. Jeg kom over et brudepar: Rasmus Pedersen fra Skrinde og Ingeborg Christensdatter fra Ødegarden. De giftet seg 3/6-1763. I dag når jeg søker på navnene får jeg ingen treff. Hvordan kan det skje? Er interessert i dette ekteparet da jeg tror det kan være foreldre til Christen Rasmusen f. 1865 i Lomb, min tipp-tipp-oldefar. Mvh Liv Randi For å delta i debattene krever vi at alle opptrer med fullt navn. Det bidrar til å holde diskusjonene seriøse. Her får du vite hvordan du endrer visningsnavnet ditt. https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Januar 29, 2020 Del Skrevet Januar 29, 2020 45 minutter siden, Liv Randi skrev: Hei! I går søkte jeg i digitalarkivet etter personer i Lom. Jeg kom over et brudepar: Rasmus Pedersen fra Skrinde og Ingeborg Christensdatter fra Ødegarden. De giftet seg 3/6-1763. I dag når jeg søker på navnene får jeg ingen treff. Hvordan kan det skje? Er interessert i dette ekteparet da jeg tror det kan være foreldre til Christen Rasmusen f. 1865 i Lomb, min tipp-tipp-oldefar. Mvh Liv Randi De giftet seg i 1762,ikke 1763. Logg inn Viede: 1762-06-03 Tilbake til søkRapporter SkannetHBR Person: Rasmus Peders Første Forrige Neste Siste Vis tabell PERMANENT ID: pv00000001184220 Løpenr: 1 Rolle: brudgom Fornavn: Rasmus Etternavn: Peders: Kjønn: m Stilling/stand: - Bosted: Skrinde Fødselsdato: - Fødselsår: - Fødested: - Alder: - Antall ganger gift: - Tidligere gift: - Konfirmert: - Vaksinert: - Altergang: - Legitimasjon: - Tilhørende personer: Løpenr 1 Rolle: brudgom Navn: Rasmus Peders: Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Skrinde Løpenr 2 Rolle: brur Navn: Ingeborg Christensd: Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Ødegaarden Løpenr 3 Rolle: trulovar Navn: Rolf Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Skrinde Løpenr 4 Rolle: trulovar Navn: Rasmus Ols: Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Gouper Viede: Side: 454-455 Løpenr: - År: 1762 Forlovelsesdato: 02-12 Vielsesdato: 06-03 Lysing: - Sogn/kirke: Lom Vielsessted: - Merknader: - Kildeinformasjon: Ministerialbok for Lom prestegjeld 1749-1801 (0514P) Gå til full kildeinformasjon Fylke: Oppland Kommune (1947): Lom, Skjåk Geografisk område: Lom prgj. Lom sokn Garmo sokn Skjåk sokn Startår: 1749 Sluttår: 1801 Viede: 1762-06-03 Sogn/kirke: Lom Side: 454-455 Løpenr: - BIDRAGSYTERE Fødte og døpte: Atle Brandsar Døde og begravde: Statsarkivet i Hamar Konfirmerte: Atle Brandsar Offentlige skriftemål (publice absolverede): Atle Brandsar Viede: Atle Brandsar ANSVARLIG AKTØR Statsarkivet i Hamar Oppbevaringssted: Statsarkivet i Hamar SKANNET VERSJON Vis innholdsside Vis første side Bla i listemodus for Fødte og døpte Døde og begravde Konfirmerte Kronologisk liste Trolovede FACEBOOK BLOGG FORUM Digitalarkivet er en tjeneste fra Arkivverket E-post: digitalarkivet@arkivverket.noHjelpetelefon: 480 55 666 Postadresse: Digitalarkivet, Arkivverket, Postboks 4013 Ullevål stadion, 0806 OSLO Personvernerklæring https://www.digitalarkivet.no/view/327/pv00000001184220 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Januar 29, 2020 Del Skrevet Januar 29, 2020 Rasmus Peders: Mann Født: Ukjent dato, Ukjent sted Søk etter lignende personer Partner og barn Partner: Ingeborg Christensd: Barn: Toro , 1772 - Livsløpstabell - Oversikt over kilder med personen Nr Dato Kilde PFID Rolle Navn Fødselsdato Fødested Bosted Fam. stil. Sivst. Yrke Far/brudgom Mor/brud Partner Barn/andre Usikker 1 03.06.1762 MINI, 0513 0514, 1749-1801 pv00000001184220 brudgom Rasmus Peders: Skrinde Ingeborg Christensd: 2 16.08.1772 MINI, 0513 0514, 1749-1801 pd00000006149886 far Rasmus Pedersen Stensgaard Ingeborg Chrestensd: Toro https://www.histreg.no/index.php/person/daid/pv00000001184220 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Januar 29, 2020 Del Skrevet Januar 29, 2020 47 minutter siden, Liv Randi skrev: Hei! I går søkte jeg i digitalarkivet etter personer i Lom. Jeg kom over et brudepar: Rasmus Pedersen fra Skrinde og Ingeborg Christensdatter fra Ødegarden. De giftet seg 3/6-1763. I dag når jeg søker på navnene får jeg ingen treff. Hvordan kan det skje? Er interessert i dette ekteparet da jeg tror det kan være foreldre til Christen Rasmusen f. 1865 i Lomb, min tipp-tipp-oldefar. Mvh Liv Randi Hvis de giftet seg i 1763 kan de ikke ha fått en sønn i 1865. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Januar 29, 2020 Del Skrevet Januar 29, 2020 50 minutter siden, Liv Randi skrev: Hei! I går søkte jeg i digitalarkivet etter personer i Lom. Jeg kom over et brudepar: Rasmus Pedersen fra Skrinde og Ingeborg Christensdatter fra Ødegarden. De giftet seg 3/6-1763. I dag når jeg søker på navnene får jeg ingen treff. Hvordan kan det skje? Er interessert i dette ekteparet da jeg tror det kan være foreldre til Christen Rasmusen f. 1865 i Lomb, min tipp-tipp-oldefar. Mvh Liv Randi Legg ved det du har funnet om Christen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Januar 29, 2020 Del Skrevet Januar 29, 2020 (endret) 3 timer siden, Liv Randi skrev: Hei! I går søkte jeg i digitalarkivet etter personer i Lom. Jeg kom over et brudepar: Rasmus Pedersen fra Skrinde og Ingeborg Christensdatter fra Ødegarden. De giftet seg 3/6-1763. I dag når jeg søker på navnene får jeg ingen treff. Hvordan kan det skje? Er interessert i dette ekteparet da jeg tror det kan være foreldre til Christen Rasmusen f. 1865 i Lomb, min tipp-tipp-oldefar. Mvh Liv Randi Er dette "din" Christen? Logg inn Begravde: 1825-07-02 Tilbake til søkRapporter SkannetHBR Person: Christen Rasmusen Første Forrige Neste Siste Vis tabell PERMANENT ID: pg00000001803260 Løpenr: 1 Rolle: avdød Fornavn: Christen Etternavn: Rasmusen Kjønn: m Stilling/stand: paa føderaad Enkemd. Bosted: Halseth Alder: 60 Fødselsdato: - Fødselsår: 1765 Fødested: Lomb Dødsdato: 06-26 Dødsår: - Årsak: Mavesyge Meldt: - Lege: - Tilhørende personer: Løpenr 1 Rolle: avdød Navn: Christen Rasmusen Stilling/stand: paa føderaad Enkemd. Fødselsår: 1765 Fødested: Lomb Bosted: Halseth Begravde: År: 1825 Side: 270-271 Løpenr: 667 Jordfestelsesdato: - Begravelsesdato: 07-02 Melder: - Sogn/kirke: Ringsaker Merknader: - Kildeinformasjon: Ministerialbok for Ringsaker prestegjeld 1814-1826 (0412P) Gå til full kildeinformasjon Fylke: Hedmark Kommune (1947): Ringsaker Geografisk område: Ringsaker prgj. Ringsaker sokn Brøttum sokn Veldre sokn Startår: 1814 Sluttår: 1826 Begravde: 1825-07-02 Sogn/kirke: Ringsaker Side: 270-271 Løpenr: 667 BIDRAGSYTERE Fødte og døpte: Hedmark Slektshistorielag Døde og begravde: Hedmark Slektshistorielag Konfirmerte: Hedmark Slektshistorielag Utflyttede: Statsarkivet i Hamar Viede: Hedmark Slektshistorielag ANSVARLIG AKTØR Statsarkivet i Hamar Oppbevaringssted: Statsarkivet i Hamar SKANNET VERSJON Vis innholdsside Vis første side Bla i listemodus for Dødfødte Fødte og døpte Døde og begravde Innflyttede Jevnførelsesregister Konfirmerte Uekte fødte og døpte Utflyttede Viede FACEBOOK BLOGG FORUM Digitalarkivet er en tjeneste fra Arkivverket E-post: digitalarkivet@arkivverket.noHjelpetelefon: 480 55 666 Postadresse: Digitalarkivet, Arkivverket, Postboks 4013 Ullevål stadion, 0806 OSLO Personvernerklæring https://www.digitalarkivet.no/view/267/pg00000001803260 Nr 667. Han var 60 år. https://media.digitalarkivet.no/view/6009/137 ---- Feil i transkripsjon! Ministerialboken viser at brudgommen het Christen Rasmus.... Logg inn Viede: 1814-04-04 Tilbake til søkRapporter SkannetHBR Person: Alis Simensdr Første Forrige Neste Siste Vis tabell PERMANENT ID: pv00000002155803 Løpenr: 2 Rolle: brur Fornavn: Alis Etternavn: Simensdr. Kjønn: k Stilling/stand: Enke Bosted: Halset i Rgs. Fødselsdato: - Fødselsår: 1778 Fødested: - Alder: 36 Antall ganger gift: - Tidligere gift: - Konfirmert: - Vaksinert: - Altergang: - Legitimasjon: - Tilhørende personer: Løpenr 1 Rolle: brudgom Navn: Christen Amunds. Stilling/stand: Enkemd. Fødselsår: 1769 Fødested: - Bosted: Øst. FuglsengE.Rgs. Løpenr 2 Rolle: brur Navn: Alis Simensdr. Stilling/stand: Enke Fødselsår: 1778 Fødested: - Bosted: Halset i Rgs. Løpenr 3 Rolle: trulovar Navn: Jens Mads. Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: LunaE. Løpenr 4 Rolle: trulovar Navn: Peder Ivers. Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Ellefsæteren Viede: Side: 383 Løpenr: 1 År: 1814 Forlovelsesdato: - Vielsesdato: 04-04 Lysing: - Sogn/kirke: Ringsaker Vielsessted: - Merknader: - Kildeinformasjon: Ministerialbok for Ringsaker prestegjeld 1814-1826 (0412P) Gå til full kildeinformasjon Fylke: Hedmark Kommune (1947): Ringsaker Geografisk område: Ringsaker prgj. Ringsaker sokn Brøttum sokn Veldre sokn Startår: 1814 Sluttår: 1826 Viede: 1814-04-04 Sogn/kirke: Ringsaker Side: 383 Løpenr: 1 BIDRAGSYTERE Fødte og døpte: Hedmark Slektshistorielag Døde og begravde: Hedmark Slektshistorielag Konfirmerte: Hedmark Slektshistorielag Utflyttede: Statsarkivet i Hamar Viede: Hedmark Slektshistorielag ANSVARLIG AKTØR Statsarkivet i Hamar Oppbevaringssted: Statsarkivet i Hamar SKANNET VERSJON Vis innholdsside Vis første side Bla i listemodus for Dødfødte Fødte og døpte Døde og begravde Innflyttede Jevnførelsesregister Konfirmerte Uekte fødte og døpte Utflyttede Viede FACEBOOK BLOGG FORUM Digitalarkivet er en tjeneste fra Arkivverket E-post: digitalarkivet@arkivverket.noHjelpetelefon: 480 55 666 Postadresse: Digitalarkivet, Arkivverket, Postboks 4013 Ullevål stadion, 0806 OSLO Personvernerklæring https://www.digitalarkivet.no/view/327/pv00000002155803 Nr 1,høyre side https://media.digitalarkivet.no/view/6009/152 ---- Logg inn Fødte og døpte: 1820-03-03 Tilbake til søkRapporter SkannetHBR Person: Christen Rasmusen Første Forrige Neste Siste Vis tabell PERMANENT ID: pd00000008993003 Løpenr: 2 Rolle: far Fornavn: Christen Etternavn: Rasmusen Kjønn: m Stilling/stand: Nybgr. Bosted: - Fødselsdato: - Fødselsår: - Fødested: - Ekte/uekte: - Alder: - Gift: - Tilhørende personer: Løpenr 1 Rolle: barn Navn: Ahles Stilling/stand: - Fødselsår: 1820 (beregnet) Fødested: - Bosted: - Løpenr 2 Rolle: far Navn: Christen Rasmusen Stilling/stand: Nybgr. Fødselsår: - Fødested: - Bosted: - Løpenr 3 Rolle: mor Navn: Alis Simensdr. Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Halset Løpenr 4 Rolle: fadder Navn: Peder Johnsen Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Ellefsæteren Løpenr 5 Rolle: fadder Navn: !! Stilling/stand: Kone Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Ellefsæteren Løpenr 6 Rolle: fadder Navn: John Larsen Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Bokrudstaden Løpenr 7 Rolle: fadder Navn: !! Stilling/stand: Kone Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Bokrudstaden Løpenr 8 Rolle: fadder Navn: Christian Knudsen Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Bakken Fødte og døpte: Side: 159 Løpenr: 380 Stadfestet: - År: 1820 Introdusert: - Dåpsdato: 03-03 Sogn/kirke: - Dåpssted: - Melding: - Merknader: - Kildeinformasjon: Ministerialbok for Ringsaker prestegjeld 1814-1826 (0412P) Gå til full kildeinformasjon Fylke: Hedmark Kommune (1947): Ringsaker Geografisk område: Ringsaker prgj. Ringsaker sokn Brøttum sokn Veldre sokn Startår: 1814 Sluttår: 1826 Fødte og døpte: 1820-03-03 Sogn/kirke: - Side: 159 Løpenr: 380 BIDRAGSYTERE Fødte og døpte: Hedmark Slektshistorielag Døde og begravde: Hedmark Slektshistorielag Konfirmerte: Hedmark Slektshistorielag Utflyttede: Statsarkivet i Hamar Viede: Hedmark Slektshistorielag ANSVARLIG AKTØR Statsarkivet i Hamar Oppbevaringssted: Statsarkivet i Hamar SKANNET VERSJON Vis innholdsside Vis første side Bla i listemodus for Dødfødte Fødte og døpte Døde og begravde Innflyttede Jevnførelsesregister Konfirmerte Uekte fødte og døpte Utflyttede Viede FACEBOOK BLOGG FORUM Digitalarkivet er en tjeneste fra Arkivverket E-post: digitalarkivet@arkivverket.noHjelpetelefon: 480 55 666 Postadresse: Digitalarkivet, Arkivverket, Postboks 4013 Ullevål stadion, 0806 OSLO Personvernerklæring https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000008993003 Nr 380 https://media.digitalarkivet.no/view/6009/80 ---- Logg inn Begravde: 1820-03-03 Tilbake til søkRapporter SkannetHBR Person: Alis Simensdr Første Forrige Neste Siste Vis tabell PERMANENT ID: pg00000001802453 Løpenr: 1 Rolle: avdød Fornavn: Alis Etternavn: Simensdr. Kjønn: k Stilling/stand: Nybyggerkone Bosted: Halset i Rings.Fd. Alder: 42 Fødselsdato: - Fødselsår: 1778 Fødested: - Dødsdato: 02-23 Dødsår: - Årsak: Død i Barselseng Meldt: - Lege: - Tilhørende personer: Løpenr 1 Rolle: avdød Navn: Alis Simensdr. Stilling/stand: Nybyggerkone Fødselsår: 1778 Fødested: - Bosted: Halset i Rings.Fd. Begravde: År: 1820 Side: 221 Løpenr: 234 Jordfestelsesdato: - Begravelsesdato: 03-03 Melder: - Sogn/kirke: Ringsaker Merknader: - Kildeinformasjon: Ministerialbok for Ringsaker prestegjeld 1814-1826 (0412P) Gå til full kildeinformasjon Fylke: Hedmark Kommune (1947): Ringsaker Geografisk område: Ringsaker prgj. Ringsaker sokn Brøttum sokn Veldre sokn Startår: 1814 Sluttår: 1826 Begravde: 1820-03-03 Sogn/kirke: Ringsaker Side: 221 Løpenr: 234 BIDRAGSYTERE Fødte og døpte: Hedmark Slektshistorielag Døde og begravde: Hedmark Slektshistorielag Konfirmerte: Hedmark Slektshistorielag Utflyttede: Statsarkivet i Hamar Viede: Hedmark Slektshistorielag ANSVARLIG AKTØR Statsarkivet i Hamar Oppbevaringssted: Statsarkivet i Hamar SKANNET VERSJON Vis innholdsside Vis første side Bla i listemodus for Dødfødte Fødte og døpte Døde og begravde Innflyttede Jevnførelsesregister Konfirmerte Uekte fødte og døpte Utflyttede Viede FACEBOOK BLOGG FORUM Digitalarkivet er en tjeneste fra Arkivverket E-post: digitalarkivet@arkivverket.noHjelpetelefon: 480 55 666 Postadresse: Digitalarkivet, Arkivverket, Postboks 4013 Ullevål stadion, 0806 OSLO Personvernerklæring https://www.digitalarkivet.no/view/267/pg00000001802453 Endret Januar 29, 2020 av Ann-Mary Engum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liv Randi Bjerklisveen Skrevet Februar 9, 2020 Forfatter Del Skrevet Februar 9, 2020 Ja dette er "Min" Christen! 🙂 Beklager seint svar! Og ektefellen som døde fra ham. Min tipp-tipp- oldemor. Klarer du finne foreldrene hans? Ja jeg leter etter Alise Simensdatterogså, men har ikke prøvd meg på Oppland enda. Noen mener hun er etterkommer av Bratt-slekta i Gudbrandsdalen. Navnet stod visst i den slekta. I Veldre, der hun bodde som voksen finner jeg ingen Simen oppført med den datteren, - enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Februar 9, 2020 Del Skrevet Februar 9, 2020 1 minutt siden, Liv Randi skrev: Ja dette er "Min" Christen! 🙂 Beklager seint svar! Og ektefellen som døde fra ham. Min tipp-tipp- oldemor. Klarer du finne foreldrene hans? Ja jeg leter etter Alise Simensdatterogså, men har ikke prøvd meg på Oppland enda. Noen mener hun er etterkommer av Bratt-slekta i Gudbrandsdalen. Navnet stod visst i den slekta. I Veldre, der hun bodde som voksen finner jeg ingen Simen oppført med den datteren, - enda. Du må endre "Liv Randi" til ditt fulle navn. https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Februar 9, 2020 Del Skrevet Februar 9, 2020 Har ikke kjennskap til denne familien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liv Randi Bjerklisveen Skrevet Februar 9, 2020 Forfatter Del Skrevet Februar 9, 2020 Når jeg går inn på kontoen min så ser jeg at visningsnavnet er mitt fulle navn Liv Randi Bjerklisveen. Får ikke endret noe for jeg finner ikke alternativene jeg visstnok skal få opp for å endre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liv Randi Bjerklisveen Skrevet Februar 9, 2020 Forfatter Del Skrevet Februar 9, 2020 Hjalp å gå inn på riktig plass! Flau! Ha en fin dag! Ann-Mary Engum reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Februar 9, 2020 Del Skrevet Februar 9, 2020 9 minutter siden, Liv Randi Bjerklisveen skrev: Hjalp å gå inn på riktig plass! Flau! Ha en fin dag! Flott at du fikk det til! Ha en fin dag du også! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liv Randi Bjerklisveen Skrevet Februar 14, 2020 Forfatter Del Skrevet Februar 14, 2020 Hei! Og takk for din leting. Det var dette ekteparet jeg også fant i Lom. Feil dato gjorde nok sitt til at jeg ikke fannt de igjen. Når Christen Rasmussen dør i 1825, står det at han er født i 1865, ikke 1869. Klarer du å finne han registrert under noen foreldre i Lom da? Mvh Liv Randi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Februar 14, 2020 Del Skrevet Februar 14, 2020 (endret) 2 timer siden, Liv Randi Bjerklisveen skrev: Hei! Og takk for din leting. Det var dette ekteparet jeg også fant i Lom. Feil dato gjorde nok sitt til at jeg ikke fannt de igjen. Når Christen Rasmussen dør i 1825, står det at han er født i 1865, ikke 1869. Klarer du å finne han registrert under noen foreldre i Lom da? Mvh Liv Randi Det står vel i så fall at han var født i 1765. Man må regne med at det er circa fødselsår. Endret Februar 14, 2020 av Ann-Mary Engum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Februar 14, 2020 Del Skrevet Februar 14, 2020 Mulig kandidat? Ann-Mary Engum Fødte og døpte: 1769-04-02 Tilbake til søkRapporter SkannetHBR Person: Christen Første Forrige Neste Siste Vis tabell PERMANENT ID: pd00000006147734 Løpenr: 1 Rolle: barn Fornavn: Christen Etternavn: - Kjønn: m Stilling/stand: - Bosted: - Fødselsdato: - Fødselsår: 1769 (beregnet) Fødested: - Ekte/uekte: - Alder: - Gift: - Tilhørende personer: Løpenr 1 Rolle: barn Navn: Christen Stilling/stand: - Fødselsår: 1769 (beregnet) Fødested: - Bosted: - Løpenr 2 Rolle: far Navn: Rasm: Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Stensgd Løpenr 3 Rolle: fadder Navn: Hans Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Stensgd Løpenr 4 Rolle: fadder Navn: Siver Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Nørstenes Løpenr 5 Rolle: fadder Navn: Samuel Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Sveen Løpenr 6 Rolle: fadder Navn: Kari Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Stensgd Løpenr 7 Rolle: fadder Navn: Gunil Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Ødegd Fødte og døpte: Side: 106-107 Løpenr: - Stadfestet: - År: 1769 Introdusert: - Dåpsdato: 04-02 Sogn/kirke: Lom Dåpssted: - Melding: - Merknader: - Kildeinformasjon: Ministerialbok for Lom prestegjeld 1749-1801 (0514P) Gå til full kildeinformasjon Fylke: Oppland Kommune (1947): Lom, Skjåk Geografisk område: Lom prgj. Lom sokn Garmo sokn Skjåk sokn Startår: 1749 Sluttår: 1801 Fødte og døpte: 1769-04-02 Sogn/kirke: Lom Side: 106-107 Løpenr: - BIDRAGSYTERE Fødte og døpte: Atle Brandsar Døde og begravde: Statsarkivet i Hamar Konfirmerte: Atle Brandsar Offentlige skriftemål (publice absolverede): Atle Brandsar Viede: Atle Brandsar ANSVARLIG AKTØR Statsarkivet i Hamar Oppbevaringssted: Statsarkivet i Hamar SKANNET VERSJON Vis innholdsside Vis første side Bla i listemodus for Fødte og døpte Døde og begravde Konfirmerte Kronologisk liste Trolovede FACEBOOK BLOGG FORUM Digitalarkivet er en tjeneste fra Arkivverket E-post: digitalarkivet@arkivverket.noHjelpetelefon: 480 55 666 Postadresse: Digitalarkivet, Arkivverket, Postboks 4013 Ullevål stadion, 0806 OSLO Personvernerklæring https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000006147734 Skannet https://media.digitalarkivet.no/kb20070603490689 ---- Samme far: Ann-Mary Engum Fødte og døpte: 1772-08-16 Tilbake til søkRapporter SkannetHBR Person: Rasmus Pedersen Første Forrige Neste Siste Vis tabell PERMANENT ID: pd00000006149886 Løpenr: 2 Rolle: far Fornavn: Rasmus Etternavn: Pedersen Kjønn: m Stilling/stand: - Bosted: Stensgaard Fødselsdato: - Fødselsår: - Fødested: - Ekte/uekte: - Alder: - Gift: - Tilhørende personer: Løpenr 1 Rolle: barn Navn: Toro Stilling/stand: - Fødselsår: 1772 (beregnet) Fødested: - Bosted: - Løpenr 2 Rolle: far Navn: Rasmus Pedersen Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Stensgaard Løpenr 3 Rolle: mor Navn: Ingeborg Chrestensd: Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Stensgaard Løpenr 4 Rolle: fadder Navn: Rolv Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Ødegaarden Løpenr 5 Rolle: fadder Navn: Johannes Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Stensgaard Løpenr 6 Rolle: fadder Navn: Marith Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Aanstad Løpenr 7 Rolle: fadder Navn: Ingeborg Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Huen Løpenr 8 Rolle: fadder Navn: Karj Stilling/stand: - Fødselsår: - Fødested: - Bosted: Ødegaarden Fødte og døpte: Side: 124-125 Løpenr: - Stadfestet: - År: 1772 Introdusert: - Dåpsdato: 08-16 Sogn/kirke: Lom Dåpssted: - Melding: - Merknader: - Kildeinformasjon: Ministerialbok for Lom prestegjeld 1749-1801 (0514P) Gå til full kildeinformasjon Fylke: Oppland Kommune (1947): Lom, Skjåk Geografisk område: Lom prgj. Lom sokn Garmo sokn Skjåk sokn Startår: 1749 Sluttår: 1801 Fødte og døpte: 1772-08-16 Sogn/kirke: Lom Side: 124-125 Løpenr: - BIDRAGSYTERE Fødte og døpte: Atle Brandsar Døde og begravde: Statsarkivet i Hamar Konfirmerte: Atle Brandsar Offentlige skriftemål (publice absolverede): Atle Brandsar Viede: Atle Brandsar ANSVARLIG AKTØR Statsarkivet i Hamar Oppbevaringssted: Statsarkivet i Hamar SKANNET VERSJON Vis innholdsside Vis første side Bla i listemodus for Fødte og døpte Døde og begravde Konfirmerte Kronologisk liste Trolovede FACEBOOK BLOGG FORUM Digitalarkivet er en tjeneste fra Arkivverket E-post: digitalarkivet@arkivverket.noHjelpetelefon: 480 55 666 Postadresse: Digitalarkivet, Arkivverket, Postboks 4013 Ullevål stadion, 0806 OSLO Personvernerklæring https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000006149886 Skannet https://media.digitalarkivet.no/view/9241/48 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liv Randi Bjerklisveen Skrevet Februar 14, 2020 Forfatter Del Skrevet Februar 14, 2020 Tusen takk for hjelpen! Regner med at du er erfaren og spør deg: Det virker sannsynlig at disse er de jeg har leita etter. Er jeg dum om jeg setter de inn i slektstreet mitt?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann-Mary Engum Skrevet Februar 15, 2020 Del Skrevet Februar 15, 2020 Har ikke funnet andre kandidater som het Christen/Kristen, med far Rasmus, i årene 1760-1770,i denne basen. Det var 7 stk med navnet Christen/Kristen født i de årene, og kun 1 hadde far som het Rasmus. Og den Christen var født i 1769. https://www.digitalarkivet.no/search/76/9241?forenamn=Christen*&etternamn=&kjonn=&rolle=&stilling_stand=&bustad=&fodestad=&fodselsaar=176*&fodselsdato=&aar=&dpdato=&stadfesta=&sokn_kyrkje=&ekte_uekte=&vigd=&introd=&dpstad=&merknader= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liv Randi Bjerklisveen Skrevet Februar 15, 2020 Forfatter Del Skrevet Februar 15, 2020 Det må da være den Christen jeg leter etter. Toro har samme mor som Rasmus Pedersen giftet seg med i 1762, Ingeborg Christensen. Hos Christen er ikke mor skrevet opp, men stedsnavnet er Stensg. Må vel kunne tolke det til å være samme stedsnavn som i Toro sin Stensgaard? Nærmere enn sannsynelig riktig kommer vi vel ikke. Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå