Gå til innhold
Arkivverket

Jordebok for Helgeland 1567


Baard Vidar Pettersen
 Del

Recommended Posts

Det finst vel ingen systematiske oversikter over odelsjord på Helgeland frå 1500-talet.

Eg forstår Mikal Jakobsen slik:

1) Sandnes er nemnt i "jordebogen 1567", altså i oversikta over innbetalt leidang i lensrekneskapen frå 1567. 
2) Frå andre kjelder veit han at eigaren var  Erich, og at han åtte to våger fiskeleige = 1 spann smørleige i garden, Desse partane vart delt med fire pund fisk på ei dotter, to pund på ei anna. Sidan vi neppe har skifteprotokollar frå denne tida, må det vel vere dokument lagt fram i ei odelssak han viser til.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Knut Skorpen skrev:

Det finst vel ingen systematiske oversikter over odelsjord på Helgeland frå 1500-talet.

Eg forstår Mikal Jakobsen slik:

1) Sandnes er nemnt i "jordebogen 1567", altså i oversikta over innbetalt leidang i lensrekneskapen frå 1567. 
2) Frå andre kjelder veit han at eigaren var  Erich, og at han åtte to våger fiskeleige = 1 spann smørleige i garden, Desse partane vart delt med fire pund fisk på ei dotter, to pund på ei anna. Sidan vi neppe har skifteprotokollar frå denne tida, må det vel vere dokument lagt fram i ei odelssak han viser til.

 

 

 

Slik kan det selvfølgelig også tolkes. Det må i så fall være en annen odelssak en den fra 1699, for det er en del avvik mellom det som kommer fram der og det Mikal sier. 

 

1 time siden, Renathe-Johanne Wågenes - DA skrev:

Regnskapet for 1567 finnes i Lensregnskap nr 15 (1515-1570) Her er mange sider og sjekke, men det er laget en innholdsfortegnelse. 

https://www.digitalarkivet.no/rk20080922670868

Det er noen navn nevnt i slutten av denne, men jeg finner ingen Erik eller for den del noen andre fra Sandnes.

 

Men for din del, Knut, om du ikke har sett dette er det bl.a. nevnt en Oluff Pouelsenn på Kulstad som jeg vet du jobber med. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Renathe-Johanne Wågenes - DA skrev:

Regnskapet for 1567 finnes i Lensregnskap nr 15 (1515-1570) Her er mange sider og sjekke, men det er laget en innholdsfortegnelse. 

https://www.digitalarkivet.no/rk20080922670868

 

1 time siden, Baard Vidar Pettersen skrev:

Det er noen navn nevnt i slutten av denne, men jeg finner ingen Erik eller for den del noen andre fra Sandnes.

 

I tilfelle dere ikke er klar over det; i mitt innlegg over lenket jeg til den trykte kildeutgaven av lensregnskapet for 1567. Det er nok enklest å lese gjennom kildeutgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1567-rekneskapen er ei sentral og særs viktig kjelde. Det eg ventar å finne om gardar på Helgeland, er

a) kva for gardar som er i drift (leidangen, på Helgeland er berre gardsnamn nemnt. Dette er den eldste kjelde vi har for mange av gardsnamna).

b) kva for gardar som høyrde til krongodset

c) kva for gardar som høyrde til bispegodset (stiftet)

d) nokre tilfeldige brukarnamn frå dei som har betalt førstebygsel, tredjeårstake/landbohold til krongodset eller bispegodset.

e) nokre tilfeldige namn på folk som er bøtelagt.

 

Men gardar som høyrde til lokalkyrkjegods og odelsgods er ikkje særskild nemnde (anna enn at dei er med i gruppe a). Det kan derfor ikkje vere i denne kjelda opplysningane om odelsgodset til Erik på Sandnes er funne. [Arrester meg gjerne om eg tar feil; eg er aktiv på dette forumet fordi eg ønskjer å lære meir og finne fleire opplysningar].

 

Endret av Knut Skorpen
  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

 

 

I tilfelle dere ikke er klar over det; i mitt innlegg over lenket jeg til den trykte kildeutgaven av lensregnskapet for 1567. Det er nok enklest å lese gjennom kildeutgaven.

Skjønte det nå 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.