Gå til innhold
Arkivverket

Kan noen hjelpe å finne mor til Karoline Wilhelmine Spørck?

Madje Vanhatalo
 Del

Recommended Posts

Hei. 
Har tidligere fått hjelp til av arkivverket og er takknemlig for det, men jeg har ikke klart å finne moren til min tipp tipp oldemor Karoline Wilhelmine Spørck f. 1858 i Fødselsstiftelsen. Moren hennes i fødselsregisteret og dåpsregisteret er kun registrert som «Pige Caroline Wilhelmsen». Tipp tipp oldemor ble født uekte, så selv om jeg vet hvem faren er, er han ikke registrert boende sammen med moren siden han var gift og hadde en annen familie. Kan noen hjelpe? Det er veldig vanskelig uten noen annen info jeg vet det.

Legger ved tidligere tråd:

https://forum.arkivverket.no/topic/217965-carl-herman-eugen-pedersen-og-hustru-caroline-vilhelmine-pauline-spørck/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Trym Vanhatalo-Vierhaug skrev:

Hei. 
Har tidligere fått hjelp til av arkivverket og er takknemlig for det, men jeg har ikke klart å finne moren til min tipp tipp oldemor Karoline Wilhelmine Spørck f. 1858 i Fødselsstiftelsen. Moren hennes i fødselsregisteret og dåpsregisteret er kun registrert som «Pige Caroline Wilhelmsen». Tipp tipp oldemor ble født uekte, så selv om jeg vet hvem faren er, er han ikke registrert boende sammen med moren siden han var gift og hadde en annen familie. Kan noen hjelpe? Det er veldig vanskelig uten noen annen info jeg vet det.

Legger ved tidligere tråd:

https://forum.arkivverket.no/topic/217965-carl-herman-eugen-pedersen-og-hustru-caroline-vilhelmine-pauline-spørck/

Siterer, i håp om at lenken blir klikkbar. 

Det kan være lurt å fortsette i den gamle tråden, siden relevant info ligger der. 

Fortsett i denne tråden:

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun eller moren funnet i FT for 1865? Ved et hurtig søk kunne jeg ikke finne noen Caroline Vilhelmine ved FT i 1865 som er født mellom 1855 og 1860, men så har jeg heller ikke brukt så veldig mange alternativer ennå. Kanskje de var samme sted, det er vel i alle fall en mulighet om de ikke er funnet ennå?

Om moren var død, ville hun kanskje være plassert hos familie?

Endret av Per.H.Skaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har ikke funnet datteren og moren sammen. Datteren, altså Caroline Wilhelmine dukker bare opp med barna og mannen sin Herman Engen Pedersen. Jeg har lurt på om hun ble oppdratt på et barnehjem eller satt bort til noen slektninger, men jeg har uansett ikke klart å finne henne i det hele tatt før hun giftet seg (bortsett fra fødsel, dåp og konfirmasjon så klart).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Per.H.Skaug skrev:

Er hun eller moren funnet i FT for 1865? Ved et hurtig søk kunne jeg ikke finne noen Caroline Vilhelmine ved FT i 1865 som er født mellom 1855 og 1860, men så har jeg heller ikke brukt så veldig mange alternativer ennå. Kanskje de var samme sted, det er vel i alle fall en mulighet om de ikke er funnet ennå?

Om moren var død, ville hun kanskje være plassert hos familie?

Bruk det andre temaet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider