Gå til innhold
Arkivverket

Spørsmål om gamle bilder

Cathrine B Hagen
 Del

Recommended Posts

Jeg har fått i oppgave å digitalisere alle bildene etter min bestefar. I den sammeng har det dukket opp tre bilder av barn som for oss er ukjente.

Bak på to av disse står det et stempel "745D", samme stempel på begge. Noen som vet hva dette står for siden det er samme nr?

Hvor kan jeg ha størst sjanse med å finne igjen de som er på bildet? Finnes det grupper man kan legge ut gamle bilder og etterlyse?

Kanskje noen kan kjenne igjen hvor de er tatt osv.

Og det tredje bildet er nummerert og med fotografens navn. Fotografens bilder skal nå finnes hos byarkivet. Er dette noe jeg får tilgang til dersom jeg reiser dit?

Endret av Cathrine B Hagen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cathrine B Hagen skrev:

Jeg har fått i oppgave å digitalisere alle bildene etter min bestefar. I den sammeng har det dukket opp tre bilder av barn som for oss er ukjente.

Bak på to av disse står det et stempel "745D", samme stempel på begge. Noen som vet hva dette står for siden det er samme nr?

Hvor kan jeg ha størst sjanse med å finne igjen de som er på bildet? Finnes det grupper man kan legge ut gamle bilder og etterlyse?

Kanskje noen kan kjenne igjen hvor de er tatt osv.

Og det tredje bildet er nummerert og med fotografens navn. Fotografens bilder skal nå finnes hos byarkivet. Er dette noe jeg får tilgang til dersom jeg reiser dit?

Hei

Dette er spørsmål som vi dessverre ikke vet svaret på

Dersom bildene befinner seg på byarkivet, må du ta kontakt med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.