Dag Arne Danielsen Skrevet Mars 9, 2020 Del Skrevet Mars 9, 2020 Hei. Kan noen tyde hva står her i kirkeboken ? På forhånd takk. Dag Arne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Mamen Skrevet Mars 9, 2020 Del Skrevet Mars 9, 2020 Hun tilhører ikke noget samfund. Intet.......... Sidehenvisning hadde vært fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Mars 9, 2020 Del Skrevet Mars 9, 2020 (endret) "... Intet slegtskab" (samd med Jon: lenkje hadde vore fint...) Endret Mars 9, 2020 av Ivar S. Ertesvåg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Arne Danielsen Skrevet Mars 9, 2020 Forfatter Del Skrevet Mars 9, 2020 (endret) Hei og tusen takk for svar fra både Jon og Ivar. Jeg skal gjerne sende med lenker heretter. Men da det denne gangen bare var den lille linjen jeg her var ute avklaring på, så mente jeg det ikke hadde noen betydning med en lenke for å tyde den. Men lenker skal det heretter alltid bli ! Endret Mars 9, 2020 av Dag Arne Danielsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Mars 9, 2020 Del Skrevet Mars 9, 2020 33 minutter siden, Dag Arne Danielsen skrev: Jeg skal gjerne sende med lenker heretter. Men da det denne gangen bare var den lille linjen jeg her var ute avklaring på, så mente jeg det ikke hadde noen betydning med en lenke for å tyde den. Men lenker skal det heretter alltid bli ! Lenkje til protokollen er viktigare dess mindre utdraget er. Det er nyttig å kunne samanlikne skrift, forstørre, sjå det i samanheng, osv. Dersom vi t.d. visste at dette var frå merknadsfeltet i ei vigsel-list (som eg gjetta på...), ville det vere nærliggande å tyde kråketærne til noko som ville vere vanleg å finne der. Til dømes opplysning om kyrkjetilknytning og slektskap. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå