Leif B. Mathiesen Skrevet Mars 12, 2020 Del Skrevet Mars 12, 2020 Dette skifte gjelder vel for Catrine Niklasdatter Skuck ? Eller er hennes ektemann også død? Og står det mere enn bosted Christiania? Skiftekort: SAO, Aker sorenskriveri, H, 1656-1820, s. 6933 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk11216061506933 Skifte folie 35a SAO, Aker sorenskriveri, H/Hb/L0002: Skifteprotokoll, 1670-1683, s. 34b-35a Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081003630158 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Mars 12, 2020 Del Skrevet Mars 12, 2020 Skiftet er holdt i Gamlebyen. Hennes mann Peder Andersen lever, men på grunn av «Suagheed» representeres han ved en Claus Jokumsen. Én arving til: Hennes brorsønn Hannibal Balsersen Skuch. Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif B. Mathiesen Skrevet Mars 12, 2020 Forfatter Del Skrevet Mars 12, 2020 Takk Even. Jeg registrerer skifter i Aker. Suagheed er vel alderdomssvakhet. Derfor nevner jeg begge, Even Stormoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Mars 12, 2020 Del Skrevet Mars 12, 2020 1 time siden, Leif B. Mathiesen skrev: Suagheed er vel alderdomssvakhet. Jeg mener at «Svaghed» betyr at man er generellt syk på ymse vis. Jeg kan ta formidabelt feil . . . Hvis du registrerer, må du vite at jeg har utelatt det som ser ut som steds- og eller yrkesangivelser på hhv Peder Andersen og Claus Jokumsen. Sistnevnte var en slags kjøpmann i Christiania. Jeg klarte rett og slett ikke tyde disse med sikkerhet. Må kanskje kvalitetssikre? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif B. Mathiesen Skrevet Mars 13, 2020 Forfatter Del Skrevet Mars 13, 2020 Takk Even Jeg registrerer bare skiftekortene for digitalarkivet slik at de kan bli søkbare. Even Stormoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå