Kapellanjegeren Skrevet Mars 18, 2020 Del Skrevet Mars 18, 2020 Hei. Via slektsforskning er jeg ute etter mulige oversikter over utdannelse og forflytning av kapellaner i Norge i perioden 1740-1770. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Lise Hansen Skrevet Mars 19, 2020 Del Skrevet Mars 19, 2020 Hei, og velkommen til forumet. (Nå skal jeg bare pirke litt..) Sakset fra veiledningene på forsiden: Vi er opptatt av at alle skal opptre med fullt navn i debattene. Alias eller kun ett av navnene dine er ikke godt nok. For å endre navnet ditt/visningsnavnet/brukernavnet ditt kan du følge denne framgangsmåten Spørsmålet skal stilles til Arkivverket - se forumet Spør Arkivverket Torbjørn Igelkjøn reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Mars 19, 2020 Del Skrevet Mars 19, 2020 6 timer siden, Kapellanjegeren skrev: Via slektsforskning er jeg ute etter mulige oversikter over utdannelse og forflytning av kapellaner i Norge i perioden 1740-1770. 6 timer siden, Anne-Lise Hansen skrev: Hei, og velkommen til forumet. (Nå skal jeg bare pirke litt..) Sakset fra veiledningene på forsiden: Vi er opptatt av at alle skal opptre med fullt navn i debattene. Alias eller kun ett av navnene dine er ikke godt nok. For å endre navnet ditt/visningsnavnet/brukernavnet ditt kan du følge denne framgangsmåten Spørsmålet skal stilles til Arkivverket - se forumet Spør Arkivverket Anne-Lise Hansen har rett i at vi har et prinsipp om fullt navn som visningsnavn. Generelle arkivspørsmål passer oftest best i Spør Arkivverket, men det hender at vi som jobber med Digitalarkivet har nødvendig oversikt til å kunne svare. I dette tilfellet finnes det et par muligheter blant publisert skanna arkivmateriale: https://media.digitalarkivet.no/db/browse?archives[]=no-a1450-01000000008167&archives[]=no-a1450-02000000002024&start_year=&end_year=&tags[]=301&text= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts