Gå til innhold
Arkivverket

Gammelt tema – helt blodfersk frustrasjon.

Even Stormoen
 Del

Recommended Posts

Hallo alle

Når jeg sitter og tvinner tommeltotter med nedstengt arbeidsplass mens jeg forbanner den elendige spansk/meksikanske ølen 😉 prøver jeg jo å sysselsette meg selv best mulig. Ved bl. a. å gjennnomgå gamle temaer jeg enten selv har startet eller vært bidragsyter til her i forumet.

Har jeg fått alle fremkomne opplysninger fra de eminente hjelperne inn i min egen database?

Er det noen detaljer jeg har oversett?

Så finner jeg da ut at alle lenkene/kildereferansene som jeg selv bragte til torvs i sin tid i innledningen til dette temaet, og som faktisk tok endel år å spore opp – har fordampet som dugg for solen.

Ingen lenker virker lenger.

Dette burde jo selvfølgelig være gammelt nytt for meg.

Det er tross alt mange år siden DA gikk over til ny ‹habitt›, noe som gjorde mange ‹ting› enklere samtidig som andre ‹ting› ble betydelig mer kompliserte.

Men likevel . . . Jeg blir så rasende indignért! (dette ‹Flettfrid-aktigeuttrykk, kun brukt for å unngå sensuréring av noen langt mer passende som umiddelbart rinner meg i hu . . . )  – ikke bare for at DA uten videre kunne ‹la lenkene fare› men også for at jeg selv, i god og naiv tro på tingenes uforanderlighet, unnlot å ‹notérehvor og hva disse lenkene lenket til.

Ok – glem Flettfrid, her skal det sies: %$#»&≤÷≈ç !!!!

Ovenstående er selvsagt ikke til nytte for noen, kun for meg selv. Måtte bare få ‹blåst ut litt damp›.

Takk for tålmodigheten.

Jeg går ut fra at jeg ikke er den eneste som har erfart slikt noe?

Mvh

• Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg var omtrent helt alene om å synes at dette er ille... 😡😥

Kvar er det vorte av alle abonnementsmeldingane (følgepreferansane) i Brukarforum?

Jeg begynte å lete etter gamle tråder jeg hadde deltatt i, men ga litt opp.. Jeg fant i det minste ut at systemet ikke har mistet at en har deltatt i emnene og du finner dem ved å trykke på navnet ditt og deretter Se din aktivitet. Da kommer det opp 42 sider med masse innlegg du har skrevet. Det går an å trykke Følg dette om igjen for hvert av emnene. 😊

https://forum.arkivverket.no/profile/304-even-stormoen/content/

Jeg ser at det er to forskjellige årsaker til frustrasjonen, når jeg leser nøyere, men jeg trengte visst også å få ut litt damp...

Endret av Anne-Lise Hansen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nevnt det èn og annen gang her.... 

Søkeord: forumprogramoppdatering https://forum.arkivverket.no/search/?&q=forumprogramoppdatering&search_and_or=or&sortby=relevancy

Søkeord: Varslingsinnstilling  https://forum.arkivverket.no/search/?q=Varslingsinnstillinger

Jeg synes det er veldig leit når nye brukere håpefullt skriver innlegg i en gammel tråd (som de kanskje har funnet ved googling) og INGEN svarer, siden de ikke får melding om nye innlegg... (Unntatt jeg, da, som maser om dette problemet.. 🙄 )

Endret av Anne-Lise Hansen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du allstyrendres. Har kikket på lenkene dine Anne-Lise, og ante virkelig ikke at det var så galt. Husker at jeg på et tidspunkt i fjor høst(?) reagerte på at det ble en smule taust mht e-post varslinger. Hadde riktignok en velfortjent (i egne øyne) pause fra slektsgranskningen og alt dens vesen da, men minnes også at du oppdatérte meg om ‹tingenes tilstand›. Minnes dog ikke hvorvidt jeg takket deg dengang, så for sikkerhets skyld: Takk!

Og det er alltid en trøst at det ‹der ute› finnes andre frustrérte brukere av Intrikatarkivet, oi, beklager – Digitalarkivet skulle det visst være.

Og skulle du trenge en liten Sancho Panza i din kamp mot de høyst reelle vindmøllekjempene (i motsetning til Cervantes høyst uvirkelige sådanne) så er jeg alltid rede.

«You'll never walk alone.» 😉

Beste hilsner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Torbjørn Igelkjøn skrev:

@Anne-Lise HansenEit nyttig triks som mange kanskje ikkje er klar over er å skrive @ følgt av brukarnamn for å tagge ein brukar, f.eks. trådstartar i ein gammal tråd.

Sikkert et godt råd, men du må ha meg tilgitt at jeg ikke synes noe særlig om å «tagge» noen eller noe. 😉 «Allting var enkelt da Bellman var til . . .» sang Odd Børretzen i sin tid. Og jeg lurer jo etterhvert på om ikke jeg hører til i den tiden også. Det være seg Bellmans eller Børretzens. 

I beste mening og med beste hilsner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂🤣 Takk, Even. 

9 minutter siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

@Anne-Lise HansenEit nyttig triks som mange kanskje ikkje er klar over er å skrive @ følgt av brukarnamn for å tagge ein brukar, f.eks. trådstartar i ein gammal tråd.

Det virker dessverre bare når vedkommende dukker opp i forumet, Torbjørn. Før gikk det an å ta opp gamle debatter og faktisk fortsette dialogen etter måneder og år.. 😔

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Torbjørn Igelkjøn

Det var forøvrig første gang jeg så hvordan en får beskjed ved en tag; det var nyttig, Torbjørn. Jeg har prøvd å tagge flere uten at jeg har visst om de fikk beskjed, så takk. 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, betyr dette at til og med jeg må forsøke å forlate fortiden og fryktsomt føle meg frem i samtiden? (litt sur for at jeg ikke klarte å fullføre alitterasjonen 😉 )

Jeg får kanskje puste dypt inn og forsøke meg – i morgen. På taggingen, ikke på flere bokstavrim 🙂

Jo, kanskje allikevel – et aller siste:

Høystærbødig Hilsen (Ha!)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anne-Lise Hansen skrev:

😂😂🤣 Takk, Even. 

Det virker dessverre bare når vedkommende dukker opp i forumet, Torbjørn. Før gikk det an å ta opp gamle debatter og faktisk fortsette dialogen etter måneder og år.. 😔

Dessverre har du nok rett i det. Men det er iallefall betre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider