Christel Rasmussen Skrevet Mars 24, 2020 Del Skrevet Mars 24, 2020 Kunne noen være så vennlig å tyde yrket til brudgommen Johann Ferdinand Buchholz. Det første ordet er Arbeitsmann, men hva er det andre? Hva står i spalten etter brudens navn - Grützmacher ........? https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1-18355-35407-40 viede 1869, side 721, nr. 32 Mvh Christel Rasmussen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Johan Natvig Skrevet Mars 24, 2020 Del Skrevet Mars 24, 2020 (endret) 17 timer siden, Christel Rasmussen skrev: Johann Ferdinand Buchholz. Det første ordet er Arbeitsmann, men hva er det andre? Det er snakk om brudgommens Wohnort, og eg meiner det står "hier", altså han bur "her". Men det andre ordet, etter Grützmacher...? Endret Mars 25, 2020 av Richard Johan Natvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christel Rasmussen Skrevet April 6, 2020 Forfatter Del Skrevet April 6, 2020 Takk for svar. Beklager at min takk kommer litt sent, men jeg har ikke sett meldingen før idag. Mvh Christel Rasmussen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Johan Natvig Skrevet April 7, 2020 Del Skrevet April 7, 2020 På 24.3.2020 den 17.57, Richard Johan Natvig skrev: Men det andre ordet, etter Grützmacher...? Etter meir fundering meiner eg no at det står: "Tuchm.", altå "Tuchmacher" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christel Rasmussen Skrevet April 16, 2020 Forfatter Del Skrevet April 16, 2020 Takk igjen. Det kan nok stemme med Tuchmacher da det var mange i familien som utøvde det yrket. Mvh Christel Rasmussen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå