Gå til innhold
Arkivverket

Skolegang for Johanne Mathisen

Bjørn Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Jeg tror Bergen byarkiv er rett instans når det gjelder folkeskoler i byen på den tiden. Du kan spørre der hvilke skoler som lå nær adressen i Banevegen og når du har funnet ut av geografien, spørre byarkivet om de har bevart skoleprotokoller fra de aktuelle årene.

https://www.bergen.kommune.no/omkommunen/avdelinger/bergen-byarkiv/9473/article-159691

Om Johanne ble født i 1890, begynte hun vel på skolen i 1897/98. 

(Dette virker kjent... Har jeg vært med på å lete etter aktuell skole tidligere?)

Joda, det hadde jeg.. 🙂

Du hadde da fullt navn før, Bjørn? (Tror jeg husker etternavnet ditt. Det begynner på H, ikke sant?)

For å slippe at mange flere ber deg endre visningsnavnet, så legger jeg inn dette:

For å endre navnet ditt/visningsnavnet/brukernavnet ditt kan du følge denne framgangsmåten

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig, og jeg fikk kontakt med skolearkivet den gang. Jeg fikk også tilsendt karakterutskrift 😄😄.

men jeg glemte å ta vare på fra hvilke skole det var 🤨

Mvh

Bjørn Halvorsen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei desverre så jeg må søke byarkivet på nytt, men det står at hun reiste til Hasvoll Bulandet 14/ 1905. det må ha vært før skoleslutt.

Hennes besteforeldre bodde der.

mvh

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.