Gå til innhold
Arkivverket

Frukthandlar

Ann Helle
 Del

Recommended Posts

I Olav Kolltveit si bygdebok for Ullensvang står det om Lars Åmundson Aga (1630 -      ). "Er det fyrste "frakthandlaren" me kjenner namnet på i Hardanger. Han låg nemleg med kirsebærfarm i Bergen 2/8 1665 då slaget mellom hollendarar og engelskmenn stod på Vågen."  Eg har nok fleirespørsmål her. Er det nokon dokumentasjon på korleis det slaget påverka bergensarane? Eg går ut i frå at Lars Å Aga kom til Bergen gjennom Store- og Lille Lungegårdsvann  og at han hadde båten sin der Kaigata no går. Nokon som kjenner til kor lang tid  det tok  å ro / segla frå Aga til Bergen? Reknar med at han hadde båt med segl. Var det vanleg å segla aleine eller hadde han ein dreng med seg. Kva type båt hadde han? Ein stor robåt eller ein større båt? Håpar at nokon kan hjelpa meg med desse spørsmåla, eventuelt litteratur som eg kan leita vidare i. Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊

Hvorfor kan du ikke skrive en mere fortellende overskrift om det du vil vite slik at den som vet mest om området/emnet kan hjelpe deg.

Les dette.  https://forum.arkivverket.no/topic/219554-kjære-nye-slektsgransker-det-er-fint-om-du-leser-dette-før-du-stiller-spørsmål/

Endret av Leif B. Mathiesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om slaget på Vågen kan jeg anbefale å lese Bernt Lorentzen: "Kampen om Ostindiaflåten og dens historiske bakgrunn" (John Griegs forlag, Bergen 1949) med illustrasjoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Grethe Flood skrev:

Og kor i Bergen finn vi no dette Kjerringberget? Det må rimeligvis vera eit svaberg nede ved sjøen der Lars Å. Aga kunne leggja til med fartøyet sitt og fruktlasta si.

Sidan han då observerte slaget på Vågen frå det som truleg var trygg avstand frå sjølve bombardementet og bataljen vil eg difor tru at Lars låg ankra opp ein stad i Store Lunggårdsvann. Kanskje då inntil det bratte berget nedanfor Hunstad gard, no best kjent som Kronstad Hovedgård, på sørsida av vatnet?

Er det nokon som veit og kan seia kvar Kjerringberget i Berget er (var)??

Endret av Terje Hatvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, Terje Hatvik said:

Og kor i Bergen finn vi no dette Kjerringberget?

Det er ikkje nemnd i Bergen Byleksikon - der ein elles finn det meste om Bergen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

????

Hmmmm....! Kjerringberget markert med rødt - men vet ikke om dette er det aktuelle stedet. Litt langt fra Bergen i så fall!

Kjerringberget.jpg

Endret av Grethe Flood
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Grethe Flood skrev:

????

Hmmmm....! 

Kjerringberget.jpg

Det var no på kolossalt trygg avstand frå Vågen i Bergen då!! 😆😅

Dersom dette er rett Grethe, så må vi konkludera med at Lars Å. Aga nok var av den svært forsiktige typen, som slettes ikkje tok nokon som helst sjansar når det gjaldt bær, frukt og fartøy 😄

Endret av Terje Hatvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Terje Hatvik said:

Sidan han då observerte slaget på Vågen frå det som truleg var trygg avstand frå sjølve bombardementet og bataljen

Står det i grunnen  noko om at han observerte?

Dette er ei bygdebok frå Hardanger - kanskje det er berre ei referanse til tida då ha reiste og at han reiste med morellene sine og kor langt han var komen då slaget sto?

58 minutes ago, Terje Hatvik said:

Dersom dette er rett Grethe, så må vi konkludera med at Lars Å. Aga nok var av den svært forsiktige typen, som slettes ikkje tok nokon sjansar når det gjaldt bær, frukt og fartøy

Han leste nok på twitter om at slaget var i gang og at det var på tide å leggja til land i ytre Hardanger?

Eg berre spør 🙂

Men for all del - kanskje observerte han......

• Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Tusen takk til alle som har svart, flott svar alle frå saman.

Eg har ikkje få inn desse svara, mogleg eg gløymt å kryssa av for at eg ynskjer å bli varsla, så eg har ikkje sett desse svara før i dag, beklagar så masse.

Eg har ikkje kome nærare kor Kjerringberget er.

På eit sjøkart, er det to små øyar ved Askøy som er nemde som Kjerringholmane, kanskje han hadde ankra opp der. 

Terje Hatvik sitt svar om sørsida av Store Lungegaardsvannet er eit godt forslag. Det er nok mange svaberg som har forsvunne på alle desse åra.

Det er avhengig av om han selde frukta si frå "Kaigata" eller frå Vågen.

Beste heling Ann Helle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Vidar Flesland skrev:

Historien er omtalt i Bergens Adressecontoirs Efterretninger 11. november 1765 - https://www.nb.no/items/67b929306b1976eb30e22011d09e590e?page=0

Der er stedet kalt "Kiælling-Bierget mellem Bergen og Kongshavn".

Kongshavn som det refereres til er ved Alvøen rett sør for Sotrabroen og mulig man finner Kjerringberget fra Alvøen og videre til Laksevåg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen stedsnavn i området som inneholder "kjerring". Men navnet kan ha gått ut av bruk for så lenge siden at det ikke er mulig å plassere nærmere.

image.thumb.png.68dfd2170dd67044489bbdac90ac7b9c.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider