Gå til innhold
Arkivverket

Er det noen som kunne tenke seg å ta på seg tyding av rettsdokument i saken til Christen Haagensen Sørby i februar 1801 ?

Bjørn Andreas Johansønn Løkken
 Del

Recommended Posts

Hei ......Er det noen som vil gjøre meg glad , og ta på seg jobben med å transkribere rettsdokumenter fra saken mot min stamfar Christen Haagensen Sørby ? 

Jeg har så innmari lyst til å vite hva dette dreier seg om , saken er ganske lang så det må transkriberes over noe tid , men jeg har det ikke så veldig  travelt . Send meg gjerne PM hvis du ønsker en godtgjørelse jobb og tidsbruk . 

Den er fra Xtra  Retten på garden Stolpestad på Ringsaker , Lørdagen den 5 februar 1801 , og starter nede på høyre side https://www.digitalarkivet.no/rg20090414340142

På forhånd tusen hjertelig takk for positive svar og innspill  

Endret av Bjørn A Løkken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte transkriberingen i hovedinnlegget ditt i Brukerforumet før du la ut din forespørsel her, så da kan vi kanskje fortsette transkriberingen der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk Tore ,  da hadde jeg jo ikke funnet saken enda heller da . Jeg begynte visst å lete i feil ende av 1801 . Jeg måtte spørre Kristian Hunskaar (Arkivverket) om når FT for 1801 var påbegynt og avsluttet  , og da han svarte ca. 1 februar , da fant jeg saken ganske fort . Bare fortsett med transkriberingen der du ønsker du Tore . Jeg hadde med din velsignelse og aksept kommet til å postet det der uansett . Kan jo være interesant for andre å lese slike saker også , jeg gleder meg iallefall . Jeg fornemmer tyveri i luften her ......så skal vi se hvor feil jeg tar .  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.