Gå til innhold
Arkivverket

Anders Olsen`s & Tuperna Slægt

Anguteeraq Petersen
 Del

Recommended Posts

Hej. 

Jeg er nyt medlem som skriver fra Maniitsoq Grønland. Jeg er efterkommer af Anders Olsen & Tuperna. Slægten løber sig op mod 4-5000 her på Grønland. Den største slægt på Grønland.  Jeg er interesseret i at komme i kontakt med efterkommere af Anders Olsen eller søskende til AO, ..Kristen, Anne Margrethe, Hans, eller Ingeborg. Jeg findes også på Facebook.

Jeg glæder mig til at høre fra jer eller dig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

????

https://www.geni.com/people/Anders-Olsen/327180461100007909

Anders Olsen

Også kjent som: "Andreas Nordlænder"
Fødselsdato: 1718
Fødested: Fauskevåg lille, Sandtorg, Harstad, Troms, Norge
Død: 11. Desember 1786 (67-68)
Igaliko, Vestgrønland, Grønland
Begravet: udenfor sit hus ved Igaliko
Nærmeste familie:

Sønn av Ole Kristensen og Margrethe Andersdatter Andersdatter Juul
Ektemannen til Tuperna
Far til Povel Andersen; Fridericha Christine Alsbach; Ane Marie Olsen; Johannes Andersen; Anna Cathrina Andersdatter og 1 other
Bror av Kristen Olsen; Ane Margrete Anfindsen; Hans Olsen; Ingeborg Olsdatter; Anna Margrethe Olsdatter og 2 others

Yrke: Senja: Fauskevåg Lille, Trondenes, købmand
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

????

https://vestraat.net/TNG/getperson.php?personID=I27525&tree=IEA

Margrete Andersdatter Juul

Female Abt 1692 - Yes, date unknown

Personal Information    |    Sources    |    Event Map    |    All

• Name Margrete Andersdatter Juul 
    Born Abt 1692  Kaldfarnes, Torsken, Troms Find all individuals with events at this location 
    Gender Female 
    Died Yes, date unknown 
    Person ID I27525  IEA
    Last Modified 30 Apr 2020 

Father Anders Nielsen Juul,   b. Abt 1665,   d. 1712, Kaldfarnes, Torsken, Troms Find all individuals with events at this location  (Age ~ 47 years) 
    Mother Anne Rasmusdatter,   b. Abt 1665,   d. Yes, date unknown 
    Married Abt 1682  Kaldfarnes, Torsken, Troms Find all individuals with events at this location  [1
    Family ID F7193  Group Sheet  |  Family Chart

Family Ole Kristensen,   b. Jun 1666, Fauskevåg Lille, Trondenes, Troms Find all individuals with events at this location,   d. 1741, Fauskevåg Lille, Trondenes, Troms Find all individuals with events at this location  (Age ~ 74 years) 
    Married Abt 1715  Fauskevåg, Trondenes, Troms Find all individuals with events at this location  [2
    Children 
      1. Anders Olsen,   b. 1717, Fauskevåg Lille, Trondenes, Troms Find all individuals with events at this location,   d. Yes, date unknown
      2. Kristen Olsen,   b. 1720, Fauskevåg Lille, Trondenes, Troms Find all individuals with events at this location,   d. 1798, Fauskevåg, Trondenes, Troms Find all individuals with events at this location  (Age 78 years)
      3. Anne Margrete Olsdatter,   b. 1726, Fauskevåg Lille, Trondenes, Troms Find all individuals with events at this location,   d. Yes, date unknown
      4. Hans Olsen,   b. 1728, Fauskevåg Lille, Trondenes, Troms Find all individuals with events at this location,   d. 1776, Steinsland, Trondenes, Troms Find all individuals with events at this location  (Age 48 years)
      5. Ingeborg Olsdatter,   b. 1733, Fauskevåg Lille, Trondenes, Troms Find all individuals with events at this location,   d. 1793, Vollstad, Trondenes, Troms Find all individuals with events at this location  (Age 60 years)
Endret av Grethe Flood
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Grethe.

Jeg siger mange tak for oplysningerne / Dokumenterne. Er det noget jeg kan dele til Facebook ?  Til Anders Olsen & Tuperna slægtens facebook side...?

Hej . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider