Gå til innhold
Arkivverket

Opplysninger om Petternille Olsdatter og Nils Benjaminsen, Kvæfjord

Norvald Eilertsen
 Del

Recommended Posts

Hei, er ny her i forumet. Jeg søker informasjon om foreldre og slekt bakover i tid for Petternille Olsdatter født 26.07-1785 på Vikeland i Kvæfjord. Finner henne i Kvæfjordboka bind II nr. 1037, gift med Nils Benjaminsen. Her står det at hun kommer fra Vikeland. Men finner ikke mere i Kvæfjordboka. I Ministerialbok nr. 1 for Kvæfjord finner jeg Petternille døpt 31.07-1785 og datter av Ole Olsen, Vikeland.

Finner ingen opplysninger om hennes far noe sted. Hennes mor Ane Bergitte Jonsdatter finner jeg som enke i folketellingen for 1801 bosatt på Vikeland.

SATØ, Kvæfjord sokneprestkontor, G/Ga/Gaa/L0001kirke: Ministerialbok nr. 1, 1751-1822, s. 278-279
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070601610040

Kan noen bistå meg med flere opplysninger om Ane Bergitte Jonsdatter og Ole Olsen og slekten videre bakover i tid?

Har også behov for bistand til å finne mere info om Nils Benjaminsens foreldre og hans slekt. Nils var døpt 08.08-1784 i Kvæfjord kirke, sønn av Benjamin Jetmundsen.

SATØ, Kvæfjord sokneprestkontor, G/Ga/Gaa/L0001kirke: Ministerialbok nr. 1, 1751-1822, s. 270-271
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070601610036

I Kvæfjordboka II nr. 930 finner jeg at Benjamin Jetmundsen var født i Skommesvik i Kvæfjord og død før 1801. Han var gift med Ingeborg Marie Nilsdatter fra Voktor, men finner ikke noe mere om henne. Kan noen hjelpe? Mvh. Norvald Eilertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Norvald og velkommen til forumet.

Her bruker vi fullt navn som visningsnavn - se reglene her:  https://forum.arkivverket.no/announcement/2-ordensregler-for-debattene-discussion-forum-rules/

Ellers har du gjort det som du skal - med forklarende overskrifte og lenker til det du vet.

Lykke til!

Endret av Jostein Stokke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor går jeg for å legge inn fullt navn. Trodde jeg hadde gjort det da jeg registrerte meg. Har funnet det.

Endret av Norvald Eilertsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider