Marius Holm Enerud Skrevet Mai 5, 2020 Del Skrevet Mai 5, 2020 (endret) Heisan, Jeg trenger litt hjelp til å tyde et ord fra en tekst som jeg ikke greier å forstå. Jeg har marktert dem i gult: Eierne besørge Nødvendig f(?) Indhøstning af Avlingen. 3, En, Aasødegaarden Teksten er hentet fra et annet innlegg jeg har postet - om man ønsker å se teksten i en større sammenheng. På forhånd takk, mvh Marius H. Enerud Endret Mai 5, 2020 av Marius Holm Enerud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Tjernshaugen Skrevet Mai 6, 2020 Del Skrevet Mai 6, 2020 Forslag: "... besørge Nedvinding (og) sædvextens Indhøstning ...". Hvis det stemmer så mangler ordet og. Marius Holm Enerud og Richard Johan Natvig reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Holm Enerud Skrevet Mai 6, 2020 Forfatter Del Skrevet Mai 6, 2020 1 time siden, Espen Tjernshaugen skrev: Forslag: "... besørge Nedvinding (og) sædvextens Indhøstning ...". Hvis det stemmer så mangler ordet og. Takk for forslaget! Hva betyr "Nedvinding" egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Johan Natvig Skrevet Mai 6, 2020 Del Skrevet Mai 6, 2020 11 timer siden, Marius Holm Enerud skrev: Eierne besørge Nødvendig f(?) Indhøstning af Avlingen. Eierne besørge Nedvinding saavelsom Indhøstning af Avlingen. 23 minutter siden, Marius Holm Enerud skrev: Hva betyr "Nedvinding" egentlig? usikker. Trur det har å gjera med å arbeida såkornet ned i jorda. Marius Holm Enerud reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Holm Enerud Skrevet Mai 6, 2020 Forfatter Del Skrevet Mai 6, 2020 (endret) 48 minutter siden, Richard Johan Natvig skrev: usikker. Trur det har å gjera med å arbeida såkornet ned i jorda. Kan det rett og slett bety "såing" (så kornene ) ? Nå ser jeg jo at Rickard beskrev dette ganske bra, så se bort ifra denne kommentaren 🙂 Endret Mai 6, 2020 av Marius Holm Enerud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Johan Natvig Skrevet Mai 6, 2020 Del Skrevet Mai 6, 2020 (endret) Vinne kan bety onne, kjem av norrønt vinna som betyr arbeid; høyvinne, vårvinne; å vinne: å onne. (har akkurat slått opp i nynorskordboka mi). Endret Mai 6, 2020 av Richard Johan Natvig Marius Holm Enerud reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå