Marius Holm Enerud Skrevet Mai 5, 2020 Del Skrevet Mai 5, 2020 Heisan, Jeg trenger enda litt hjelp til å tyde noen flere vanskelige ord fra en tekst. Jeg har marktert dem i gult: #1 finde det forgodt, imod at erlægge, eller svare, aarligen 10 (ti) Arbeidsdage, efter (?) oprettende (?). 4, Naar Føderaadsenken af Sygdom eller Alderdomsvaghed ikke kan #2 Reiser til Kirken skal have Hæst med fornødent Redskab. Saa bestemmes og, at Kornvarerne, der saavelsom de øvrige (?), skulle være gode og forsvarlige, tørres og formales for hende #3 er tilende, findes i Smaaskov og Kjær i Gaardparten. 6, Dette Føderaad, forsaavidt (?) (?)- angaaer, leveres i 2 Terminer om Aaret, nemlig 14de October (første Gang den Tid Tekstene er hentet fra et annet innlegg jeg har postet - om man ønsker å se teksten i en større sammenheng: På forhånd mange takk, mvh Marius H. Enerud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Mai 5, 2020 Del Skrevet Mai 5, 2020 Nr. 2: Præstationer Nr. 3: Præstationerne Marius Holm Enerud reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Holm Enerud Skrevet Mai 5, 2020 Forfatter Del Skrevet Mai 5, 2020 2 minutter siden, Else B. Rustad skrev: Nr. 2: Præstationer Nr. 3: Præstationerne Takk Else! Hva betyr "prestasjoner" i denne sammenhengen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Tjernshaugen Skrevet Mai 6, 2020 Del Skrevet Mai 6, 2020 Presteres - ytes - gis. Marius Holm Enerud reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Holm Enerud Skrevet Mai 6, 2020 Forfatter Del Skrevet Mai 6, 2020 (endret) 1 time siden, Espen Tjernshaugen skrev: Presteres - ytes - gis. Takk Espen, forstår sammenhengen nå - når jeg leste setningene noen ganger ekstra 😊 Ordet "ytelse" er vel det som passer best i denne sammenhengen. Endret Mai 6, 2020 av Marius Holm Enerud La til en setning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Johan Natvig Skrevet Mai 7, 2020 Del Skrevet Mai 7, 2020 (endret) På 5.5.2020 den 21.44, Marius Holm Enerud skrev: #1 finde det forgodt, imod at erlægge, eller svare, aarligen 10 (ti) Arbeidsdage, efter (?) oprettende (?). 4, Naar Føderaadsenken af Sygdom eller Alderdomsvaghed ikke kan Forslag: "efter nærmere oprettende Document" Endret Mai 7, 2020 av Richard Johan Natvig Marius Holm Enerud reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Holm Enerud Skrevet Mai 7, 2020 Forfatter Del Skrevet Mai 7, 2020 Takk Richard! Det ordet har jeg lurt mye på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå