Marius Holm Enerud Skrevet Mai 8, 2020 Del Skrevet Mai 8, 2020 Heisan, Jeg trenger hjelp til å tyde 3 vanskelige ord fra en lengre tekst. Jeg ha markert disse ordene med gul farge: stykke, Sæterholen kaldet, med tillagte 2de Skovstykker væstenfor Jordbroen, som deels ved (?) og deels med Korstæer haver sine Skillemærker. Af selve Gaardens Huse hører hertil blot Ladebyg- ningen. Anden el: søndre Deel henlagt til Christian Olsen Aas, som bestaaer af Rognejordet og grændser mod Syd til Christian Larsens Eiendom; (?) med tillagt et (?) Engeland af Engejordet og grænd- Dette er ut utdrag fra en lengre tekst som jeg ogs har lagt ut i en egen tråd (hvis man ønsker å se dette i større sammenheng): På forhånd mange takk, mvh Marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Mai 9, 2020 Del Skrevet Mai 9, 2020 Det tredje ordet er en forkortelse for stykke, dvs. Stk. Marius Holm Enerud reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Johan Natvig Skrevet Mai 9, 2020 Del Skrevet Mai 9, 2020 Det første ordet startar med V, som ordet Vest to linjer over. Står det "Veie"? Marius Holm Enerud reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Mai 9, 2020 Del Skrevet Mai 9, 2020 3 timer siden, Richard Johan Natvig skrev: Står det "Veie"? Det stemmer, ja 😃 Marius Holm Enerud reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Sigdestad Skrevet Mai 9, 2020 Del Skrevet Mai 9, 2020 Tredje ordet Slaatengen? Marius Holm Enerud reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Holm Enerud Skrevet Mai 9, 2020 Forfatter Del Skrevet Mai 9, 2020 2 minutter siden, Gunnar Sigdestad skrev: Tredje ordet Slaatengen? Jeg synes også det står "Slaatengen". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå