Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Interessant!   Nei den har jeg ikke vært borti!  Takk for delingen.

Birgithe og søsteren Lise (Elisabeth) Isaksdøtre født i Buksnes, Lofoten flyttet til Bergen i 1856/1857. Har prøvd å finne dem i byen, men finner det vanskelig å orientere meg i de "utallige" menighetene. Birgithe og hennes tre sønner fant jeg i FT 1875, men senere er det vanskelig å spore dem. Det er muligens Birgithe som er gift på nytt i FT1885 med kippersvend Johan Christian Stefansen og bor på Nøstegaden 12.  Med overnevnte "Stævning" er det et tidsvindu på to år å lete etter en vielse.

Søsteren Lise (Elisabeth) Marie Fredrikke Berg Isaksdatter (f. 1833) fant jeg i FT1865 i Nykirkens Sogn, hun var da enke. Siden sporløst borte. Hennes datter Berntine Petrikke Andrea Røst Eriksdatter er ved FT1865 pleiedatter hos ei Johanne Mikkelsen. Berntine blir konfirmert 1867 i Nykirken Sogn. Siden ingen spor...

Takker igjen for hjelpa, nye spor er alltid nyttige...   

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.