Torhild Shirley Skrevet Mai 20, 2020 Del Skrevet Mai 20, 2020 Hva i all verden er dette yrket? Jeg leser det som "leset toldagssynsmand" men det henger jo ikke på greip... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Mai 20, 2020 Del Skrevet Mai 20, 2020 (endret) Usikker på første ord, (leiet?) men det andre er «toldopsynsmand». Mvh Endret Mai 20, 2020 av Even Stormoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Johan Natvig Skrevet Mai 20, 2020 Del Skrevet Mai 20, 2020 "leiet toldopsynsmand", litt usikker på kva det er, men antar det er ein som ikkje er fast tilsett på tollstaden, men leid inn. (Har sett han før, denne "tittelen") Even Stormoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torhild Shirley Skrevet Mai 20, 2020 Forfatter Del Skrevet Mai 20, 2020 Even, Toldopsynsmand er så mye mer logisk. Tusen takk. Even Stormoen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torhild Shirley Skrevet Mai 20, 2020 Forfatter Del Skrevet Mai 20, 2020 Takk, Richard. Må legge denne til lista mi for neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torhild Shirley Skrevet Mai 21, 2020 Forfatter Del Skrevet Mai 21, 2020 (endret) Da har jeg funnet et nytt yrke some forundrer meg. Tror det sier Haleleier, men kan ikke finne noe på nettet som forklarer hva dette er. Og mens vi nå holder på, hva er en leietjener? Endret Mai 21, 2020 av Torhild Shirley Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Lise Hansen Skrevet Mai 21, 2020 Del Skrevet Mai 21, 2020 Hotel-eier (uten bindestrek). Leietjener: FORELDET tjener, medhjelper innleid til en bestemt anledning for kortere tid https://naob.no/ordbok/leietjener Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Nygård Skrevet Mai 21, 2020 Del Skrevet Mai 21, 2020 Kanskje Hoteleier? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torhild Shirley Skrevet Mai 21, 2020 Forfatter Del Skrevet Mai 21, 2020 Selvfølgelig står det Hoteleier! Takk for hjelpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torhild Shirley Skrevet Mai 21, 2020 Forfatter Del Skrevet Mai 21, 2020 Og takk, Anne Lise, for Leietjener. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torhild Shirley Skrevet Mai 21, 2020 Forfatter Del Skrevet Mai 21, 2020 (endret) Neste problem, nå leter jeg etter hva jeg tror er et gårdsnavn. Har forsøkt både Norgeskart og bosted i 1910 tellingen, men kommer ikke lengre. Tror det starter med "Dri" og ender på "stad".... Endret Mai 21, 2020 av Torhild Shirley Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Johan Natvig Skrevet Mai 21, 2020 Del Skrevet Mai 21, 2020 Kanskje Dønnestad. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Lise Hansen Skrevet Mai 21, 2020 Del Skrevet Mai 21, 2020 Er dette riktig område for gårdsnavnet? Gårdnr Gård Sogn Herred Amt 3 Dønnestad Tveid Tveid Lister og Mandals amt https://www.dokpro.uio.no/perl/navnegransking/rygh_ng/rygh_soek.prl?s=n&AMT=&start=Søk&HERRED=&SOGN=&GNAVN=Dønnestad&GNR=&LITTREF=&REFORDF=&BIND=&SIDE=&SOEKESTRENG=&med_amt=on&med_herred=on&med_sogn=on&konkordanse_streng=hurtigliste&sort_tfunn=-&sort_amt=1&sort_herred=2&sort_sogn=3&sort_gard=4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torhild Shirley Skrevet Mai 21, 2020 Forfatter Del Skrevet Mai 21, 2020 Anne-Lise og Richard, dere er helt supre. Når jeg ser gårdsnavnet fra dere så blir det så tydelig for meg også. Det er bare helt fantastisk. Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå