Gå til innhold
Arkivverket

Tyding av vielse(r) i Åmot

May Britt Hanstad
 Del

Recommended Posts

Jeg leter etter en vielse for paret Ole Olsen, f ca 1758 og Kari Erichsdatter f ca 1749. I 1786 bor de på Møystad i Elverum og får datteren Kari høsten 1786, døpes 5/11-1786. I 1792 blir datteren Anne født og da bor de på Indsæt på grensen mellom Elverum og Åmot kommune. I FT 1801 har familien flyttet til Blikberget, også tett på grensen mot Åmot kommune. Har lett igjennom vielser i Elverum i årene før datteren Kari  blir født, men ikke funnet noen vielse. Derfor tenkte jeg at jeg måtte gå i gang med vielser i Åmot med tanke på at paret kanskje tidligere har bodd i Åmot. MEN skriften i denne Ministrialboken er forferdelig vanskelig å forstå. Jeg fant imidlertid noe som jeg synes ligner på Ole Olsen på høyre side her (nr 11)  https://media.digitalarkivet.no/view/9184/44603/3 Håper noen her kan kikke litt på saken og se om det er paret jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

nr. 11 les eg som "Ole Ols. og Anne Haagend. Almus"

Akkurat, da var det ikke det rette treffet, - tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.