Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Om du veit kvar dei sokna til i Norge kan du sjå etter om det er ført inn i den lokale kyrkjeboka( om den ligg ute, eller du kan be om oppslag). Det kan også vere at det er notert på folkeregisterkortet deira. Her må du også i tilfelle be om oppslag.

Hei, takk for tilbakemeldingen, Anita.

Ja, jeg vet hvor de soknet til, Sandar, og har sjekket om det ligger ute i kirkebøkene der. Nå er det slik at de ikke var medlemmer i statskirka, så det hadde vært en borgerlig vielse i så fall. Det er ført inn noen borgerlige vielser i kirkeboka der, men det ligger ute bare frem til 1925. Men nyere finnes vel i arkivet og kan finnes ved fysiske oppslag der, ja.

Men folkeregisterkort kan være et spor, ja. 

Det jeg ellers tenkte på var om giftermåls-protokollene fra ambassaden i Paris ville være arkivert i Riksarkivet, og siden jeg vet at de giftet seg høsten 1930, så kunne det være et enkelt oppslag i arkivet..  Er det i så fall i Oslo?

Hilsen Trygve A.

Du finner katalog over det som er avlevert fra den daværende legasjonen i Paris her:

https://www.arkivportalen.no/entity/no-a1450-01000000005651

Jeg kan ikke ut fra katalogen se at der er avlevert vigselsprotokoller, men avleveringen går fram til 1958. Du kan eventuelt sende inn en forespørsel for å få noen til å se nærmere på arkivet for deg.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.