Gå til innhold
Arkivverket

Helge Olsen Lervik f. 14.02.1857 og Bertha Torgersdatter f. 25.01.1858, når gift?

Kåre Langø
 Del

Recommended Posts

Eg holder på med å samle informasjon om min kones oldemor Bertha Torgersdatter, født 25.01.1858 fra Bråtveit i Sveio. Hun ble enke da hennes mann Endre Olai Olsen fra Eltravåg, døde 27.11.1889. De hadde da 4 barn og bodde i Våga. 
Iht folketellingen for 1900 er Bertha Torgersdatter nå gift med Helge Olsen Lervik født 14.02.1857, som er selveier av gård på Lervik Kvalavåg i Sveio.

Eg har ikke klart å finne ut når Helge Olsen Lervik og Bertha Torgersdatter giftet seg? 
Eg har gått igjennom alle kirkebøker for Sveio og Skjold i perioden 1890 - 1900, for vigde.
Har dere mulighet for å hjelpe meg ? Det er kun denne datoen eg trenger i min slektshistorie.

Vennlig hilsen🌺
Kåre Langø

1002B166-1663-4B60-8D10-388EB35A34C9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bertha gifter seg samme dag som broren, Lars, 23/9-1897:

Hordaland fylke, Sveio i Sveio, Klokkerbok nr. A 4 (1897-1911), Viede 1897, Side 155
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070103640619

(Nr. 7)

(Forøvrig brorens annet ekteskap også, nr. 6, og han gifter seg med svoger Helges søster.)

Endret av Anne-Lise Hansen
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk Anne-Lise 🤠🌺 du har funnet ut av dato da Bertha og Helge giftet seg god tilleggsopplysninger om Bertha sin bror.

vennligst💕🧸👏

kåre Langø

Endret av Kåre Langø
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.