Gå til innhold
Arkivverket

Bjarne Norman Tømt f.27.05.1915 i Kristiania

BeateTollefsen
 Del

Recommended Posts

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne resten av den lille familien til min bestefar Bjarne Norman Tømt

f. 27.05.1915 i Mellemgaten 5 i Oslo ,
død: stalsberghagen 19.04.1988 .

Jeg ønsker å vite mer en det lille jeg til nå har funnet av informasjon.

Min bestefar ble sendt på barnehjem i en alder av 10-12 år .

Da hans foreldre døde, og mormoren hans var for gammel til å ta seg av han.

Mor : Kari Oskarsdatter /Olsen Thomt 

f. 24.12.1892 på Stange .

Hun gifter seg 18.05.1913 , i

Johannes menighet i Oslo .

Med:

Far: Jørgen Olsen f. 26.08.1889 fra
        Tønnerødplass i Hobøl.

De får 1 sønn  før min bestefar ble født 

Ivar Norman Olsen f. 03.08.1913 ,

Død: 03.07.1914. 

De får 1 sønn etter min bestefar

Kaare Norman Olsen f.19.04.1916   
        Død : 19.94.1916 

Begge foreldrene dør altså etter noen 
       har han blitt fortalt 

og han bor en kort

stund med sin mormor Oline 

Johannessdatter Olsen f. 19.02.1855 i 
       Romedal etter de er borte.

Jeg har lett lenge etter informasjon om disse personene uten å finne stort mer en dette. Spesielt er deres død av interesse , hvor og når døde de ? Hvor ble de gravlagt?

Er takknemlig for alt av svar! 6CC1BC0B-E6C6-49D4-9F08-FDBD2E0943A0.thumb.jpeg.fcf7d2e3d95ac9997cd19512cc7bd9fa.jpeg

Beate Tollefsen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow , så flott at du kunne hjelpe meg. Jeg fikk endel informasjon på my Heritage for 2 år siden, og fra en som drev med slektsgranskning  og hjalp folk med nettopp dette. Men dessverre så fant han aldri det du har funnet, kun at foreldrene døde en eller annen gang , ett eller annet sted tidlig. Min bestefar ble som sagt kort tid etter foreldrene døde sendt på barnehjem av mormor Oline Olsen/Johansen /johannessdatter, i 10 års alderen , og han så seg aldri tilbake og hilste aldri på hos sin mormor etter han flyttet til dette hjemmet som j mener var i nærheten! 
Jeg har hatt en formening om at de ikke døde da , men at de faktisk satt han igjen hos Oline å dro. At de levde frem til 1929 og 1939 sier det meste,. De døde aldri med kort mellomrom i Mellemgaten 5, og mor døde ikke sist men først og far som var politi og ett bilde vi har av han dessverre ikke stemmer det heller. 
jeg er utrolig takknemlig for din tilbakemelding, tusen tusen takk! 

Mitt neste Skritt blir å finne ut hvor bestefar ble sendt den gangen , han pratet aldri om stedet , annet en at min mor forteller at 2 av hans gode venner der var advokater . Adv O.Hestnes og Alf Nordhus. Disse hadde han noe kontakt med oppigjennom årene 

ønsker deg en Strålende søndag 

mvh

Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først @Beate1975 - For å delta i debattene krever vi at alle opptrer med fullt navn. Det bidrar til å holde diskusjonene seriøse. Her får du vite hvordan du endrer visningsnavnet ditt https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name

Her er DFP (dødsfallsprotokoll) for moren, Kari Olsen Tømt (Thomt), NR 1203 - Oslo fylke, Oslo skifterett, Dødsfallsprotokoll nr. C 15 (1928-1930), Dødsfallsprotokollside, Side 115, Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20090518310120

Etterlater mannen, kontrollør Jørgen Olsen Tømt og 1 umyndig barn.

I FT 1923 finner jeg kun mor og barn som bor sammen. Kari har en S under Sivst (Sivilstand), hvilket indikerer at hun var separert - https://www.disnorge.no/KraFt1923/sok.php

f2b5f994e897e3179d5a1ca86bfad564.png

Endret av Egil Johannessen
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

nei denne hadde jeg ikke, men var fult klar over bestefars første ekteskap hvor han fikk en datter.. 

Jeg så også tellingen fra 1923 i Mellemgaten 5 , hvor kari står som separrrt/skilt . Der står også mormoren oline Olsen som han til slutt bodde alene med !! ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider