Anna Olsen Skrevet Juli 2, 2020 Del Skrevet Juli 2, 2020 Hei, Jeg trenger hjelp til å tyde alle navnene som kommer frem under Maren Anna sin dåp i 1793 NR. 86 https://media.digitalarkivet.no/view/16327/105 Mvh Anna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Stormoen Skrevet Juli 2, 2020 Del Skrevet Juli 2, 2020 Forsøksvis: d:14 Døbt ægteB. N. Maren Anna. Par: Lars Erichs. og h: Olava Ellevsd Ravnsaas Test: Ingeborg Steen , Ane Olsd:, Marit Rasmusd:, Ole Tiller(?), Andreas Lyng, Friderich Schiølberg Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anna Olsen Skrevet Juli 2, 2020 Forfatter Del Skrevet Juli 2, 2020 Når Maren Anna gifter seg i 1813 står hun oppført som Maren Anna Aas Høyre side, nr. 2: https://media.digitalarkivet.no/view/16334/50791/68 Har hun da beholdt bare halvparten av etternavnet etter sin mor? I andre kilder står hun som Maren Anna Larsdatter eller Maren Anna Rosted (etter mannen). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Juli 2, 2020 Del Skrevet Juli 2, 2020 Korleis veit du at Maren Anna Larsd. Aas g. 1813 er den same som Maren Anna Larsd. Ravnsaas f. 1793 ? Har du undersøkt om Ravnsås/Ravnås/Ramnås også kan vere kalla Ås(en)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anna Olsen Skrevet Juli 2, 2020 Forfatter Del Skrevet Juli 2, 2020 Dette er enda bare en teori. Vet veldig lite om henne. Ved hennes død og i folketellinger er fødselsåret hennes oppgitt til 1793 i Trondheim. Maren Anna som nevnt ovenfor er eneste som matcher både med navn, fødselssted og farsnavn. Jobber nå med å se på faddere og finne eventuelle søsken som kan bekrefte eller avkrefte slektskapsforholdet. Det hjalp å få det tydet - teorien virker litt svakere nå enn jeg først antok. Mulig jeg må lete videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå