Gå til innhold
Arkivverket

Etterlysing

Wera Karlsen
 Del

Recommended Posts

Anna Richter er oppgitt å være født i Austria og i Czhechia, men hva er rett ?? Hun skal være født 3.juli 1893.

Giftet seg med Kaarel Antsaar ( Karl Antson ) 19.aug. 1919, funnet dato, men ikke kilder . De levde og døde på Saaremaa i Estland. Men hvem er egentlig dama, foreldre og hvor kom hun egentlig fra ? En av barna er Elfriede Hermilde gift Huum ). En av  etterkommere er gift i Norge med min fetter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har funnet dette  på nettet. Men har også navna fra min " slektning " gift med min fetter. Det hun ikke vet er hvor Anna Richter er født. Om det er i Austria eller Czechia. Og om det vi har funnet på nettet er riktig ???? Hun vet navnet, men ikke opphavet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Wera Karlsen skrev:

Ja, har funnet dette  på nettet. Men har også navna fra min " slektning " gift med min fetter. Det hun ikke vet er hvor Anna Richter er født. Om det er i Austria eller Czechia. Og om det vi har funnet på nettet er riktig ???? Hun vet navnet, men ikke opphavet ?

Min slektning er født og oppvokst på Saaremaa og har fortsatt familie i Estland,og har sine foreldres gravsted der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Wera Karlsen skrev:

Min slektning er født og oppvokst på Saaremaa og har fortsatt familie i Estland,og har sine foreldres gravsted der.

Har sett at Anna Richter skal være født i Karvin, Tsehhoslovakia 4.juli 1893. Er det mulig å finne hennes fødsel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wera,

som Berit Knudsen nevner, har Bøhmen en brogete historie, så begge deler kan godt være rett. Hun kan ha vært født i det som nå er Tsjekkia, tidligere var Tsjekkoslovakia, og før det lå under Østerrike.

Det finnes en by Karvina i Silesia, som godt kan passe med det du nevner. Det hjelper deg jo ikke på vei med å finne Anna der, men det kan i hvertfall hjelpe med å lokalisere hvor hun kom fra. https://en.wikipedia.org/wiki/Karviná

Endret av Per.H.Skaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.