Kari Dakota Aasheim Skrevet Juli 16, 2020 Del Skrevet Juli 16, 2020 Hei. Jeg står fast på et par ting i forbindelse med dåpsregisrering i en kirkebok, oppføring nr. 216 uægte barn Fritz Otto. Det gjelder barnefars yrke, begge foreldres fødested (jeg tolker det som kristiania og Oddernes, men forstår ikke forkortelsen bak. Det gjelder også informationen om hjemmedåp, der jeg tror det står noe om fosterbarn og mors navn. Er det noen som har anlednig til å ta en titt på det? Lenke: https://media.digitalarkivet.no/view/9571/99 Hilsen Kari Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Juli 16, 2020 Del Skrevet Juli 16, 2020 foreldra: "Snedkersvend Fredrik Fredriksen og Enke Lovise Berthelsdtr." (ikkje noko om fødestad) merknaden: "hjemmedøbt 3de mai 1846 af Mad: Andrelen?? , tilstede Forældrene" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kari Dakota Aasheim Skrevet Juli 16, 2020 Forfatter Del Skrevet Juli 16, 2020 Tusen takk for svar 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kari Dakota Aasheim Skrevet Juli 16, 2020 Forfatter Del Skrevet Juli 16, 2020 Ivar S. Ertesvåg, Kjenner du årsaken til at man ventet så lenge mellom hjemmedåp og kirkedåp? Det stemmer at det ikke står stedsnavn, der var noe jeg ikke klarte å tyde fra giftemålet til foreldrene. På denne linken : https://media.digitalarkivet.no/view/899/5589/28 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Juli 16, 2020 Del Skrevet Juli 16, 2020 Det kunne vere mange - gode og mindre gode - grunnar til å vente. Ved vigsla les eg føde og opphaldsstad som "Chania ?? Chsd" og "Oddernes ?? Chsd", der ?? er ei forkorting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kari Dakota Aasheim Skrevet Juli 16, 2020 Forfatter Del Skrevet Juli 16, 2020 46 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev: Det kunne vere mange - gode og mindre gode - grunnar til å vente. Ved vigsla les eg føde og opphaldsstad som "Chania ?? Chsd" og "Oddernes ?? Chsd", der ?? er ei forkorting. Tusen takk for svar . Da tolker vi det som samme sted . Det skal bli litt av en jobb å spore opp Fredrik Fredriksen I Christiana. Det er bra man er tålmodig🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kari Dakota Aasheim Skrevet Juli 16, 2020 Forfatter Del Skrevet Juli 16, 2020 Takk for svar 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå