Gå til innhold
Arkivverket

Initialer i skifte 1739

Baard Vidar Pettersen
 Del

Recommended Posts

Langskudd igjen, et forsøk – eller helst en formodning:

«A: P: I: L: og h: p: d: 1669» Slett ikke sikker på I-en, men «P» mener jeg er som i tre linjer ovenfor «Peter Dass», og «L» som i «Lorentz Dass» tre linjer over der igjen.

Mvh

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Even. Jeg har ikke noe bedre forslag 🙂 

Og da har jeg absolutt ingen peiling på hvem dette skulle være 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Even Stormoen skrev:

«A: P: I: L: og h: p: d: 1669» Slett ikke sikker på I-en

Forresten, lurer på om I'en er en S. Se det jeg tolker som R:A:S rett over. Aner fremdeles ikke hvilket familienavn på L dette skulle være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Baard Vidar Pettersen skrev:

Takk, Even. Jeg har ikke noe bedre forslag 🙂 

Og da har jeg absolutt ingen peiling på hvem dette skulle være 🙂 

Så nok en gang: Du kan takke meg for ‹nada› 😉😉

Håper spøkefullheten slår igjennom med hele to blunkefjes 🙂 – og et ‹helsmilende›

Mvh

• Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Baard Vidar Pettersen skrev:

Forresten, lurer på om I'en er en S. Se det jeg tolker som R:A:S rett over. Aner fremdeles ikke hvilket familienavn på L dette skulle være.

Har også kontemplért over hvorvidt det er en S eller I. Kan virke som skriveren bruker latinske bokstaver (noenlunde konsekvent) når det er snakk om egennavn, initialer osv. Og da er det jo i så fall en meget slank utgave av bokstaven «S». Men her er jeg nok en gang langt hinsides min smule kompetanse på området.

Mvh

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mitt eneste forelegg for det umulige familienavnet som begynner på «L» er Lorentz som nevnt i et innlegg ovenfor. (Hvorfor har nummereringen forsvunnet?! – vanskelig med referéring uten. Darn!) Så ikke la min formodete «L» hindre deg i å søke andre alternativer.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Even Stormoen skrev:

Og mitt eneste forelegg for det umulige familienavnet som begynner på «L» er Lorentz som nevnt i et innlegg ovenfor. (Hvorfor har nummereringen forsvunnet?! – vanskelig med referéring uten. Darn!) Så ikke la min formodete «L» hindre deg i å søke andre alternativer.

Mvh

Takk. Eneste fornuftige L-navn på Helgeland jeg vet om er Leth, men finner ingen A'er. Det skal finnes en Hr. Anders Lem, men finner ikke patronym eller så mye mer enn at han har giftet seg med en presteenke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider