Lene Haugen Skrevet Juli 29, 2020 Del Skrevet Juli 29, 2020 Tyding av dåpsdato og fødselsdato Jeg trenger hjelp til å tyde hvilken betydning datoene har, som står i høyre marg. Klarer ikke å tyde overskriften. Er dette dåpsdato? Jeg er på jakt etter fødsels- og dåpsdato til Hans som står nederst på venste side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard Johan Natvig Skrevet Juli 29, 2020 Del Skrevet Juli 29, 2020 Datoen til venstre er dåpsdato, i teksten står fødselsdato: Hans døypt 2. november, fødd 26 f. M. = forrige Maaned, altså 26. oktober. Overskrifta til høgre spalte: "Moderen gik i Kirken" - det må vera dato for "Introduction", jf. https://lokalhistoriewiki.no/wiki/Inngangskone Mora til Hans blei altså "introdusert" 5. desember. Torbjørn Igelkjøn reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lene Haugen Skrevet Juli 29, 2020 Forfatter Del Skrevet Juli 29, 2020 Tusen takk for hjelp og forklaring. Her lærte jeg noe nytt. Takk for at du la til linken. Interessant lesing. Torbjørn Igelkjøn og Richard Johan Natvig reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå