Kari Dakota Aasheim Skrevet Juli 29, 2020 Del Skrevet Juli 29, 2020 Hei Jeg står fast igjen på en veldig vanskelig skrift her. Er det noen som klarer å tyde dette? Det gjelder dåpen til uægte barn Friderich som er oppført på begge sider den 28 september. Lenke: https://media.digitalarkivet.no/view/7235/37428/14 Jeg ser flere navn på potensiell mor og far her, men dette var kjempevanskelig håndskrift. Alle forslag mottas med takk 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Juli 29, 2020 Del Skrevet Juli 29, 2020 (endret) Begge er "uægte" Foreldre: Anna Carine JonsDatter, som laae i Barsel-Seng hos hendes Forældre Tømmermand Ole Jonsen i Fierdingen, og angav for Barnefader Friderich Christian Ludvig von Brygmann premier Lieutenant ved det 7de Compagnie af det Oplandske Fod Regiment, hendes Søn Friderich Christian Anthon (fød den 1ste Julii). Dåpsdato: 17. juli Dette barnet ble begravet 9. juni 1813. Dåpen den 28. september:Anna Borgers Datter besvangret i hendes Tieneste hos Kiøbmand Frantz Bruun, laae i Barsel-Seng hos Hr. Kammerherre Peder Ankers Huus-Folk paa hans ....gaard ved Møllergaden, og udlagde for Barnefader nu afg. Lieutenant Fritz von Heiss paa Asak i Skytsmoe Præstegjeld, hendes Barn Friderich (fød den....) Endret Juli 29, 2020 av Else B. Rustad Rettet skrivefeil Kari Dakota Aasheim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kari Dakota Aasheim Skrevet Juli 29, 2020 Forfatter Del Skrevet Juli 29, 2020 WoW..du er god. Nå ble jeg veldig imponert. For meg var dette veldig uleselig. Tusen takk for hjelpen 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kari Dakota Aasheim Skrevet Juli 29, 2020 Forfatter Del Skrevet Juli 29, 2020 Det er nok denne karen tror jeg https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058224000633 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå